jag vill vara där det porlar

 
KILLARNEY och Ring of Kerry ll, södra Irland
 
Ett av huvudattraktionerna under Eriks och min bil(d)resa på Irland var det vattenfall som ni ser här nedan. Jag fullkomligen ÄLSKAR vattenfall. Vi tog (ytterligare en) häst&vagn-tur för att få se sevärdheterna mer avslappnat. Här hade vi en tjugo minuters lång paus då vi promenerade till vattenfallet.
 
Bilden togs med stativ, minsta bländaröppningen (bl. 22) och några sekunders slutartid - en eller två tror jag att det var. Eller var det fyra? Hur som helst, ville ha utsmetat vatten. Jag har dock gjort tre versioner där jag tagit fram olika färger och sedan har jag lagt ihop dem i Photoshop och målat fram olika effekter. Därför har bladverket lite mer växlande färger... Det var så tråkigt helgrönt annars! 
 
Fotografens frihet ;-)
 
Vi såg även andra vackra landskap och byggnader under den skumpande färgen. Det blev en hel del bilder även från denna dag...
 
 
 
Kommentarer
Marita

Fullständigt underbar bild på vattenfallet! Den skulle man vilja ha möjlighet att kunna köpa på en stor tavla!

Svar: Absolut ingen omöjlighet! Kan göra en canvas åt dig :-) Bara sååå roligt när ens bilder uppskattas!!!
Helena Petersson

2013-01-04 - 21:11:24
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Va roligt att ni båda har intresse för foto :D Älskar när man tar såna vattenfalls bilder, dom blir så otroligt vackra!

Svar: Eller hur! :-) Samma här, mera vatten, tack!
Helena Petersson

2013-01-04 - 21:54:24 / URL: http://dixiwonderland.com/
Rebecca

Fina bilder !

Svar: Tack Rebecca!
Helena Petersson

2013-01-04 - 22:13:56 / URL: http://fotobex.blogg.se
Sara Björk

Åh jag vill åka till Irland =)

Svar: Jag vill tillbaka!! Fast först får det nog bli en soligare semester emellan...
Helena Petersson

2013-01-05 - 05:43:46 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Anette

Lite lat som jag är så har jag inte kommenterat dina inlägg från Skottland förut. Men jag har njutit av dem alla och blivit verkligen sugen på att åka dit när jag ser alla dina bilder. Det ser verkligen magiskt vackert ut där!

Svar: Tack Nettan :-) Vi valde faktiskt mellan Skottland och Irland - och det blev Irland denna gång. Nästa gång vi åker ditåt blir det Skottland! Emellan får det nog bli en soligare breddgrad... typ Italien kanske? Kram!
Helena Petersson

2013-01-05 - 07:46:27 / URL: http://anjson.wordpress.com
Anette

Hahaha, Irland menade jag ju förstås ;-). Enda ämnet jag bara hade en 2:a i i skolan var geografi :-)

Svar: Det var ett av mina sämre ämnen också...
Helena Petersson

2013-01-06 - 10:25:59 / URL: http://anjson.wordpress.com
lindaniemi.blogg.se

jättefina bilder som du tar! har du några tips på när man fotar? :) har precis fått ett nytt objektiv som jag försöker lära mig, en tamron :) kram!

Svar: Tackar så mycket! Kram tebaks :-)
Helena Petersson

2013-01-06 - 17:10:45 / URL: http://lindaniemi.blogg.se/
Emma

Har alltid undrat vart man hittar såna fina byggnader, nu fick jag svar på den frågan. Underbara bilder!

Svar: Tack Emma! :-)
Helena Petersson

2013-01-15 - 10:08:26 / URL: http://emmahellgrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar