mitt nyår

 
  
Jag och Erik hade ett riktigt trevlig nyår nere i Lund, med Eriks bror och hans kompisar från då han pluggade där - och framför allt från då han jobbade på Lunds Nation. Vi hade en fin middag, dans framför spotify och många skratt. Lite fyrverkerier fick vi se också, men det var lite för mycket trädtoppar ivägen där vi befann oss på tolvslaget så några storslagna bilder blev det inte... trots min lilla godzillapod som jag hade satt fast kameran på cykelsadeln med. 
 
Blev desto finare bilder på servettdukningen :-) Jag googlade mig in på duni.com där de hade massor av videos på hur man får till olika typer av servettvikningar! Hur bra som helst!! Jag och Erik testade oss fram och kom fram till att den vikningen som hette "Höst" passade allra bäst in på vår dukning - samt gick bäst att göra med en servett som inte var helt kvadratisk. Dock måste jag säga att det var en ordentlig utmaning! Vi fick titta om och om igen på den där videon innan vi fick till det!
 
 


 
 
Kommentarer
Anonym

Fin dukning, verkar vara en trevlig samling människor också...

Svar: Tack, ja, det var det verkligen!
Helena Petersson

2013-01-03 - 07:59:24
Linda-Mamma till Alfred

Såklart jag gör! Har lite svårt bara för när man svarar på svara funktionen,hehe..och inte går in på själva bloggen o svarar.
Fina bilder vad använder du får redigering när bilderna får denna tonen åt det gula hållet?

Svar: Nämen vad roligt att höra! :-D För att få den här lite "retro"-känslan på bilderna så drar jag ner mättnaden, upp skärpa och svärta, lägger på anad vinjettering och överexponerar liiite grann :-)
Helena Petersson

2013-01-03 - 10:21:11 / URL: http://hummingbird.blogg.se
Sara Björk

Härliga bilder! =) Jag var också in på Duni den dagen och kikade =)

Svar: Tack! och Kul! De har verkligen en bra sida!! Försökte först oss på några såna där skriftliga beskrivningar och det gick verkligen inte alls... Super med videos :-)
Helena Petersson

2013-01-03 - 15:13:57 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar