boudoir

 
 
 
Något som jag fullkomligen ä l s k a r att ta är boudoirbilder. Det är en något lättklädd fotografering då kvinnan avbildas på ett smakfullt sensuellt sätt. Det handlar ofta om att antyda snarare än visa. Eller att nästan-visa... man ser men ändå inte.
 
Det passar till exempel alldeles utmärkt att ge till sin man i morgongåva på bröllopsdagen!
 
Jag brukar tipsa om att man ska ta med lite olika plagg - gärna silke och spets - samt om det rör sig om morgongåvebilder även ta med sådant som man ska bära på bröllopsdagen. Det kan vara ett smycke som betyder något extra, de skor man ska ha, strumpebandet eller slöjan, till exempel. Att ta med sin mans favoritskjorta är också en klassiker! Då kommer han sen att minnas de där sexiga bilder på dig endast iklädd hans skjorta...
 
Jag har fotat boudoir både hemma i dagsljusstudion och på Härringe slott. Det var på Härringe slott som jag gick den otroligt inspirerande workshopen med Gurun i denna genre: Brigitte Grenfeldt. Vi hade modell och stylist och matades med jättemånga fina tips och råd den dagen. Här har ni mina absoluta fariter från den dagen! Duktiga stylisten Angela Tryggveson fixade hår och smink! Tänker helt klart anlita Angela när jag själv gifter mig!
 
 
Alla bilder tagna på Häringe Slott under Brigitte Grenfeldts workshop med modell och stylist!
 
Kommentarer
Anneli - A'la Foto

Vilka underbara bilder! RIktigt fint! Nu blev jag inspirerad att göra en budoirfotografering riktigt snart! :O)

Svar: Vad roligt att höra! Ja, det är riktigt roligt att fota boudoir! Önskar jag fick göra fler! :-)
Helena Petersson

2013-07-02 - 00:29:53 / URL: http://alafoto.se/blogg
Sara Björk

Du är så jäkla fantastisk Helena! Vilka bilder! Tappar orden för dem, så underbara ininorden!

Svar: TACK så jättemycket Sara! Vad härligt att få en sån här översvallande kommentar, blir alldeles glad i själen :-D Kram!
Helena Petersson

2013-07-02 - 18:40:46 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar