det dansande paret

foto: Matilda Holmqvist
 
Tänker inte visa alla fina bilder som Matilda tog på oss på en gång men jag kommer att lägga upp en bild då och då, eller några få... så att varje bild ges plats att sticka ut ordentligt! 
 
Jag följer sedan något år tillbaka Matildas blogg och jag gillar framför allt hennes bildspråk och de härligt murriga färger som alla hennes bilder har. Blev så glad när jag läste att hon skulle komma till Stockholm denna sommar och dessutom hade ett fint erbjudande då! Passade såklart på att boka en fotosession med henne :-)
 
Hon bor annars i Umeå. Hon är alldeles för ung för att vara så duktig! haha :-D
 
Hon kör med Canon precis som jag och det var riktigt roligt att upptäcka att våra kameraväskor innehöll nästan samma objektiv! Hon är en av dem som gärna använder tiltshift-objektiv; ni vet, det som jag testade men beslöt mig för att inte köpa. Det var bland annat hennes bilder som inspirerade mig till att testa!
 
Vi var i Tyresö slott och fotades och vi fick fria tyglar att göra vad vi ville så vi började vår fotosession med att sätta på lite lindyhop-musik och dansa på bryggan. Har alltid velat ha bilder på oss när vi dansar!
 
 
 
 
Kommentarer
Matilda Holmqvist

Tusen tack för att jag fick äran att fotografera er! Det var verkligen jättetrevligt att träffas, och spännande att få fotografera andra fotografer! ;-)

Kram!

Svar: Det är du som ska ha tack, Matilda! :-) Jag håller med - alltid spännande att fotografera andra fotografer - men nu kan jag säga att det också är riktigt spännande att bli fotograferad av en annan fotograf! Det var trevligt att träffa dig!
Helena Petersson

2013-07-17 - 12:09:00 / URL: http://myphoto.blogg.se/
Anette

Kul! Det där skulle man gärna få se på en liten film åxå!

Svar: Ja det kanske det blir nästa gång... :-D
Helena Petersson

2013-07-18 - 10:33:05
Sara Björk

Underbara bilder =)

Svar: Eller hur! Duktiga Matilda :-)
Helena Petersson

2013-07-18 - 18:05:57 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
william

supertjusiga bilder:DD

Svar: Roligt att du tycker det! Det tycker vi med :-)
Helena Petersson

2013-07-18 - 19:41:51 / URL: http://canonguy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar