en liten buspojke

 
 
 
Något av det roligaste, mest utmanande och mest överraskande är att fotografera barn hemma hos kunden. Man vet aldrig vad för bilder man kan förvänta sig att fånga. Dels har man ingen aning om vad det finns för ljusmöjligheter och platser att vara på. Dels får man hälsa på "mitt i" liksom, komma in i deras sfär ett litet tag. Man får ofta också vara kreativ och hitta sätt att locka fram skratt och bus på ofta helt olika sätt - helt beroende på miljön och (mest av allt) barnet. 
 
Det här var en sån där otippad bild. Vincent var inte alldeles förtjust i att posera för bilder tillsammans med sina tvillingsyskon och hans tålamod började ganska fort att sina. Jag upptäckte att då att det ju faktiskt fanns ett hålrum bakom min bakgrund så att det blev som ett tält... Den idén sålde jag in till Vincent, som under en liten stund roade sig med att vara där och titta ut ibland! Det var inte många sekunder intresset för titt-ut-leken varade men det räckte för att jag skulle få de här söta bilderna (som jag är jättenöjd med!).
 
Det gäller att vara med i svängarna! :-)
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar