dagens affärskvinna

 
 
 
Den här vackra tjejen fotade jag idag på reklambyrån "Turistshoppen". Uppdraget var från Simon - skribenten som jag samarbetar med och gör foton till hans så kallade "kundberättelser". Kontoret delade hon med sin mamma och jag fick även hälsa på hennes pappa som tittade in med lite papper - och hunden Lea som satt vid hennes fötter! Så himla charmigt sammanträffande!!
 
Det var ett riktigt trevligt kontor och just att hela familjen jobbade ihop sådär kändes väldigt idylliskt! 
 
Det är roligt att åka ut på sådana här uppdrag - där man inte träffat den man ska fota utan endast växlat några ord på telefon. Man har ingen aning om ålder, utseende eller miljö. Ofta - som idag - får man leta sig fram i industriområden med höga gråa hus. Man har inte så lång tid på sig - oftast rör det sig om tio minuter, en kvart. Men det gör heller ingenting om det tar längre tid! Ibland sitter jag och snackar en stund före eller efter över en kopp kaffe. Idag blev det många skratt! 
 
Det är spännande med de här "kundberättelse-porträtten" och det är uppdrag som jag känner mig "lätt" inför. Det kräver inte så mycket förberedelse. Jag har skapat mig ett standardkit för de här uppdragen och då vet jag att jag kan få till något bra vad jag än möts av. De som jag fotar är i princip nöjda kunder - och det är ju rätt lätt att få människor att le och slappna av ifall de får berätta om något som de upplevt gett dem något positivt!
 
Fick höra av hennes mamma när jag var på väg därifrån att jag hade ett så härligt "pärlande" skratt! Det kändes bra! 
 
Inte så konstigt kanske att jag liksom seeeglade ut till bilen efter det giget! 
 
Kommentarer
Josephine Karlsson

Så kul med varierade jobb!

Svar: Ja det är det verkligen! :-)
Helena Petersson

2013-06-14 - 09:04:56 / URL: http://fotografjosephine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar