en idyllisk plats, en härlig familj

 
 
 
 
Här får ni en riktig bildbomb från Erik och min härliga helg i Njutånger! Så sjukt idylliskt ställe. Orsaken till att vi var ett så stort gäng som samlades där var att värdparet, Henrik och Monique, gifte sig för fem år sedan (jag fotade!) och då hade de bröllopsfesten där. Så det var en liten reunion och femårsjubileum, kan man säga. 
 
Henrik och Monique känner jag sedan min Teneriffa-tid. Jag delade lägenhet med Henrik under ett år - vi var tre som delade på lägenheten: Jag, Henrik och Sebastian (som ni kan se bild på här). Det var innan Henrik träffade sin Monique (och således ville bo med henne istället för oss!) :-)
 
När de blev tillsammans var vi alla så glada för Henrik som äntligen träffat rätt. Ja, förutom de tjejer som var lite småförälskade i honom, haha, de var några stycken! :-D Jag och Pietro umgick ofta med Henrik och Monique och Moniques barn. För sex år sedan fick de en flicka ihop, Harmony.
 
Hos dem pratas det massor av språk om vartannat. De kan börja en fras på ett språk och avsluta på ett annat. Svenska, spanska, holländska, engelska och italienska är alla språk som de äldsta barnen talar flytande. Harmony får nog nöja sig med att prata svenska, holländska och engelska :-)
 
 
De är en sån där härlig familj som jag vet att jag aldrig kommer att tappa kontakten med, även om det kan gå månader mellan att vi ses.
 
 
 
alla bilder tagna med vårt nya objektiv Sigma 35mm 1.4
 
Kommentarer
Sara Björk

Jissses vilka underbart mysiga bilder! Vill bara hoppa in i bilderna och vara med =)

Svar: Haha :-D Kul! Tack!
Helena Petersson

2013-06-20 - 04:57:26 / URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar