en ledig helg

 
 
 
Jag och Erik har varit på en väldigt idyllisk plats utanför njutånger denna helg :-) Suttit i solen och haft det bra, grillat vid vattnet, badat bastu och simmat i denna iskalla sjö. Lite dans har det också blivit, våran favoritsyssla (på delad förstaplats med fotografin...)
 
Vi sov över i en liten stuga en bit därifrån och så många timmar som jag sov inatt har jag inte kunnat sova på hur länge som helst! En klassiker är väl att skylla på friskluften? Men det kan ju också vara att jag faktiskt är lite trött efter denna vecka - med tanke på att jag slog rekord i hur många bokningar jag haft under en måndag-till-fredagsvecka så kanske det inte är så konstigt...
 
Jag hoppas verkligen att det håller i sig, dock! Är gärna trött av den orsaken :-) 
 
 
Kommentarer
Josephine Foto

Härligt med lite avkoppling!

Svar: Absolut :-) Det är man värd!
Helena Petersson

2013-06-17 - 12:32:13 / URL: http://fotografjosephine.blogg.se
Sara Björk

Magisk bild =)

Svar: Tack så mycket! :-)
Helena Petersson

2013-06-17 - 20:13:02 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Sabinas foto

Njutånger? Har ni någon koppling hit eller var det bara ren semester? Har något vagt minne av att du hade någon koppling till Skåne med, eller är jag fel ute? Bor i Hudiksvall och kommer från Skåne så det är mest därför jag reagerar... :P
Jag skulle också behöva en ledig helg, sitter med bilder varje kväll och om två veckor så kommer jag jobba heltid på sjukhuset igen, har svårt att tro att det kommer fungera... Hur mycket är du anställd och hur mycket kör du foto, har du märkt vad som är en bra balans för dig?
Kram Sabina

Svar: Hejsan! Nja, ingen direkt koppling mer än några goda vänner har sitt landställe där! Jag fotade dem när de gifte sig för fem år sedan och nu var det femårsfirande med återförening av gäster! Jag skulle aldrig orka jobba som arbetsterapeut heltid, men det var aldrig heller tanken när jag utbildade mig till det. Alltid tänkt att jag skulle hålla på med något kreativt, men att det skulle vara bra att ha en fast inkomst varje månad och en automatisk pensionssparning... blir nog dåligt med den saken annars! Jag jobbar vanligtvis 50% men under högsäsongen (juni, juli, augusti) så jobbar jag en dag mindre. Annars skulle det kännas stressigt. Om jag alltid hade så här mycket fotojobb så skulle jag nog sluta som arbetsterapeut - men det är inte ofta jag har så här mycket att göra på vinterhalvåret :-) Kram!
Helena Petersson

2013-06-17 - 20:21:25 / URL: http://sabinasfoto.wordpress.com
Sabinas foto

Åh, det låter klokt, extra ledig under högsäsong... :) Jag har haft just 50/50 i tankarna, tänker just att det kan vara skönt med en fast stabil inkomst samtidigt som man får leka loss. Kanske skulle logopedjobbet kännas roligare om jag inte satt där hela dagarna med... =P
Men femårsfirande med alla gäster, låter ju hur mysigt som helst! Förresten, jag har gift mig nu, vet att vi skrev lite om det någon sväng. Väntar med spänning på fotografens bilder, så skönt att ha någon med många timmar, jag kunde verkligen slappna av. :)

Svar: Ja det förstår jag! Jag tänker också definitivt köra med en heldagsdokumentering av vår dag :-) Det är ju verkligen en dag man vill minnas vartenda ögonblick av! Och ha riktigt många chanser att fastna på bild (och bli snygg samtidigt)
Helena Petersson

2013-06-17 - 20:46:12 / URL: http://sabinasfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar