en trevlig kväll och första doppet

 
 
Igår tog Erik och jag vårt första sommarbad :-) Vi cyklade till Sickla Strand och grillade med våra goda vänner Hanna och Johan (jag tror ni kommer att känna igen dem) och innan maten blev det en simtur i sjön! Det var riktigt skönt faktiskt, sagt utan ironi! Jag tycker om sommarvärmen men bara följd av en bris eller spenderad i skuggan. Avskyr att sitta och svettas i solen. Så när solen är för het är det helt underbar att kunna glida ner en sväng i det svalkande vattnet... sen kan man sitta i solen lite till :-)
 
Jag har "semester" just nu och jag har verkligen välsignats med riktigt fina dagar! Inget att klaga på! Det härligaste med att vara egenföretagare är att man kan styra över sina arbetstider och det passar mig perfekt att jobba lite på förmiddagen, spendera några timmer utomhus sen eftermiddag/kväll för att sedan runda av dagen med lite datajobb på den sena kvällen och lite inpå natten..!
 
Att inte jobba över huvud taget en dag är i princip otänkbart. Jag k a n inte läsa ett jobbmail från någon kund utan att inte omedelbart svara på det eller INTE titta på mobilen när den plingar till... Det är ju spännande - någon har skickat mig ett mail! Och ärligt talat är det mycket mera stressande att veta att det ligger massa mail och väntar (som jag kanske glömmer svara på...) än att bara skriva lite kort tillbaka.
 
Nu är det dock dags för fredagsmys! Trevlig helg!
 
 
 
 
Kommentarer
Anette

Det där såg inte dumt ut!

Svar: :-) Nä, det var sååå mysigt! Somrigt värre!
Helena Petersson

2013-06-08 - 09:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar