dagarna rinner mellan mina fingrar

 
 
Två dagar kvar tills jag måste ta itu med jobbet att välja bland alla fina motiveringar som trillat in! Det kommer att bli svårt! Men kul :-) Kärleksfotograferingar är något av det mysigaste som finns att fota så det blir ett stort nöje att få fota dem det nu blir...
 
Ovan ser ni en bild från tilt-shifts-testningen från igår! Härliga fotografen Jenny stod framför kameran med världens tålamod... för det var verkligen jättesvårt att se så att skärpan hamnat rätt. Ett riktigt pillergöra. Det är verkligen inte min förtjänst att hon blev så fin på alla bilder! Nåja, alla bilder där man faktiskt SER henne tydligt och ansiktet inte hamnat i den suddiga delen... vilket hände på många bilder...
 
Har beslutat att inte köpa objektivet. Jag är en sån där fotograf som helst koncentrerar mig på kontakten med den jag fotograferar och fångar ögonblicken... Här blev det alldeles för mycket fokus på tekniken.
 
Kunde såklart inte låta bli att ta lite bilder med vanliga objektiven också. Och fick chans att öva mig lite på motljusfotografering också, alltid en utmaning! Hamnade lite på bild själv också... Får visa fler bilder när hon sett dem, tycker alltid det är bäst att låta personen på bild få första tjing att kika på dem! Även om det bara är på "lek" som igår :-) Men Gud så kul det är att fota på Krällinge! Känns som där alltid finns fint ljus att hitta!
 
Intensiv fotohelg och intensiv vecka framför mig. Suttit några timmar i möte idag med två eventuellt framtida nära kollegor och företagspartners, har lite företagsjobb att avsluta i veckan (bildleveranser och fakturor) samt några kvällsåtaganden - och simningen - som måste få ta sin tid. Det är måndag men längtar redan till min lugna helg... 
 
 
Kommentarer
Rebecca

Vad kul att du har testat! Jag har varit jättenyfiken på de objektiven, men varit orolig för just de du skriver om

2013-03-19 - 08:24:46 / URL: http://fotobex.blogg.se
Matilda Holmqvist

Den här bilden var riktigt häftig! Gillar motljuset - och du lyckades jättebra med tilt-shiften!

Svar: Tack ska du ha! Ja, det var precis en sån bild jag ville få till och jag blev SÅ nöjd när jag hittade några som faktiskt var skarpa precis där jag tänkt :-D
Helena Petersson

2013-03-20 - 21:41:42 / URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar