en härlig dag

 
Idag känns det som om precis allt går åt rätt håll. Jag har haft ett intressant och spännande möte med en regissör, producent och lärare i scenisk gestaltning som jag jobbar tillsammans med just nu. Vi träffades för första gången idag (efter att ha utväxlat ett tiotal mail mellan oss) för att lära känna varandra lite och prata om ett fortsatt samarbete. Han är verkligen en driven och kreativ person och det känns jätteroligt att vi kom så bra överens även i verkligheten ;-)
 
 
Hann precis innanför dörren efter vårt möte då journalisten som intervjuade mig igår (inte hunnit berätta det...) ringde för att komplettera texten med några detaljer. Hon läste sedan upp det hon skrivit för mig och jag måste säga att det inte kunnat låta bättre! Jag tyckte jag snackade på som en pratkvarn igår och är djupt imponerad över hur hon har lyckats få fram essensen av det jag sa och nu målat fram ett så vackert porträtt av mig! Blev glad ända in i själen!
 
Artikeln kommer att hamna i tidningen "Doktorn" som brukar ligga i väntrum tydligen. Återkoppling såklart till hur det är att leva med reumatism och hur de biologiska läkemedel som jag tar har förbättrat min livskvalité.
 
Nu har jag suttit och letat i mitt (och Eriks) bildarkiv för att hitta bilder på mig att skicka henne så att hon har lite att välja bland. Hon ville ha porträtt på mig och porträtt på Erik och mig tillsammans samt gärna några dansbilder... Just det där med dansbilder var svårast... men så kom jag ihåg den där studiofotograferingen som jag gjorde 2008 tillsammans med min kompis Michael!
 
Det kanske är lite "ego" att visa såna här bilder... men So Be It, är liksom lite stolt över den där dansande personen på bilden. Är stolt över att jag tog mig för och gjorde allt det där jag drömde om, då, när jag fortfarande var så där fri och stark och... obegränsad. Jag är väldigt glad nu över att jag faktiskt har fina studiobilder från den tiden!
 
Annars kanske jag hade suttit här och varit sur och bitter nu... haha :-D
 
 
Fotograf: Michael Lowry
 
 
Kommentarer
Michelle

älskar din blogg!
Lust att göra ett bloglovinbyte?
Kram

Svar: Tack, vad roligt att höra!Tyvärr gör jag inga bloglovinbyten! Följer redan fler än jag egentligen har tid med...
Trevlig helg! /Kramis
Helena Petersson

2013-03-15 - 16:08:15 / URL: http://michaanss.blogg.se
Sara Björk

Men åh du vackra skapelse! =)

Svar: Haha, tack du fina :-)
Helena Petersson

2013-03-15 - 18:59:14 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar