gamla bilder i ny tappning

 
 
Jag jobbar på för fullt med min hemsida och är grymt laddad inför att visa upp den för resten av världen! Idag stötte jag på det här parets bilder från januari 2011 och kände att det var dags att ge sig på raw-filerna igen, såhär några år senare! Har lite nya knep i baggaget och en annan blick - och kunde få fram bilder som jag förut gett upp utan att försöka fixa till! Lite linsöverstrålning tog jag bort i Photoshop, bilderna i färg fick ny mättnad och skärpa samt de svartvita bilderna fick ytterligare lite stuns. Märkte dock att min stil vad gäller att föredra de mer dramatiskt svart-vita bilderna hänger kvar, det var inte så stor skillnad på de svartvita då och nu faktiskt :-)
 
De liggande bilderna vid vattnet är tagna med blixt. Min gamla Canon 430ex. Inte ofta jag tar porträtt med blixt utanför studio-världen, men här tycker jag, såhär i efterhand, att jag gjorde ett bra val! 
 
Hoppas för övrigt att få fotografera det goa paret igen snart! De bor på Teneriffa och är mina fd. lägenhetskamrater. Hon är fransyska och han är italienare. Hunden Noa är dock kanarie! Jag mailade dem idag för att höra om vi skulle ses när jag kommer ner... Hoppas hoppas! :-)
 
 
Kommentarer
Björn Mattisson

Du är så duktig Helena!

Svar: Tack Björn! Såna ord värmer att få! :-)
Helena Petersson

2013-03-03 - 22:38:06 / URL: http://www.brollopsfoton.se
Nena: Foto - DIY - Livsstil

Jäklar vilka härliga bilder!

Svar: Tack! Det är roligt när gamla bilder "håller måttet" haha :-D
Helena Petersson

2013-03-03 - 22:38:28 / URL: http://www.nenas.se
Anette

Bild nummer 7 är HELT fantastisk. De andra är inte dumma de heller... ;-)

Svar: Tack Anette! Det roliga är att just bild nr 7 är en av de bilder som de inte ens fick eftersom den förstördes av överstrålning... som jag nu fixat bort i photoshop :-)
Helena Petersson

2013-03-04 - 08:33:54
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Älskar bilden där han och hunden sitter precis vid vattnet, gud så snygg :D

Svar: Tack Dixi! Det är min favvo också :-)
Helena Petersson

2013-03-04 - 17:29:16 / URL: http://dixiwonderland.com/
Becca

Superfina !

Svar: Tack ska du ha! :-)
Helena Petersson

2013-03-04 - 22:21:42 / URL: http://fotobex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar