jag gillar mitt jobb

(en bild som inte kommer att tryckas)
 
Här var jag idag och fotade :-) Jag samarbetar med en skribent som skriver ihop nöjda kundberättelser åt företag som de sedan lägger på sin hemsida, lite som bra referenser. TIll dessa behövs det såklart fina bilder! Jag blir alltid glad när jag möter människor som förstått hur viktigt det är att just bilden matchar texten och att bilden är ljus och luftig (dvs. att det inte räcker med en mörk mobilbild...) och berättar något om personen den med.
 
Jag tycker det är jätteroligt att åka ut och träffa människor på deras jobb och få ta lite bilder på dem just där. Det ger något extra till bilden. De är i sitt revir, liksom. Dessutom är det en välkomnande utmaning att inte veta förutsättningarna när man åker ut till ett jobb och därmed få jobba med det som finns på plats.
 
Så det här är riktigt trevliga uppdrag! Jag gillar mitt jobb!
 
Idag fick jag gå runt på ett bygge med oklara lägenheter :-) Vi provade på lite olika ställen innan vi hittade "rätt". Tydligen jobbar elektriker ofta i trånga, mörka områden utan fönster....
 
 
Kommentarer
Ida Nilsson

Jag förstår att du tycker om ditt arbete! Det är fritt och föränderligt!

Svar: Ja det är det verkligen :-) Det är spännande!
Helena Petersson

2013-03-07 - 21:27:11 / URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Vilket roligt uppdrag! Förstår att du trivs! ;)

Svar: :-)
Helena Petersson

2013-03-08 - 10:35:25 / URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Nicole

Hej Lea,

Kul att du kikar in på min blogg! Jag skulle ÄLSKA att bli fotad av dig i min avslutningsklänning :)

Kram,

Nicole

Svar: Kul! Då hörs vi i juni och bokar in någgon dag! Kramis / Hele
Helena Petersson

2013-03-08 - 10:41:32 / URL: http://nickys.se
Nicole

Perfekt <3

Svar: <3
Helena Petersson

2013-03-09 - 11:20:01 / URL: http://nickys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar