boudoirfotografering i dagsljusstudion

 
 
Här har ni fina Hanna som jag fick göra boudoirfotografering med :-) Jag ska gå en workshop hos fotografen Brigitte Grenfeldt i slutet av mars i just boudoirfoto - eller morgongåva som det också kallas. Eller "Secret box". Brigitte är lite av en guru på området boudoir. Eller bröllopsfoto för den delen, hon är en av Sveriges bästa, utan tvekan. Det känns jättekul att få lära av just henne! Dock kände jag att jag ju måste veta vad just jag behöver bli bättre på och hur jag kan utvecklas i denna typen av fotograferingar.
 
Det var något av det roligaste jag gjort i fotografisk väg. Jag och Hanna hade riktigt kul ihop! Jag hoppas verkligen att jag får göra fler sådana här fotograferingar! Kanske inte det lättaste att stå framför kameran i underkläder, tänker ni förmodligen, men ärligt talat känns det bara ovant en liten stund. Att ha lite tyll och en ros att leka med hjälper till. Jag har själv gjort liknande fotografering av mig själv (min kamera, min studio men en dejt fick fota) och det är grymt roligt att ha dessa bilder även om bara jag själv får se dem :-)
 
Här är några av de första bilderna från Hannas och min fotosession. Är hon inte underbart vacker?!
 
 
 
 
Kommentarer
Anette

Mmmm fina bilder!!!

Svar: Tack Anette! :-)
Helena Petersson

2013-03-06 - 06:55:11
Nena: Foto - DIY - Livsstil

Jättefina :) Ända "kritiken" jag kan ge är att om modellen sträcker lite mer på ryggen är det mer fördelaktigt för kroppen (och BH'n sitter alltid bättre då vilket tar fram brösten snyggare) :)

Svar: :-) Tack för din input! Jag har många bilder där hon sträcker på ryggen också (det kommer mera snart!) men dessa är ändå de jag tycker allra bäst om! Det var bland de första vi tog och hon sitter på sängen med tyllet omkring sig... Tycker nästan det ser ut som en bröllopsklänning på en bild!
Helena Petersson

2013-03-06 - 08:37:44 / URL: http://www.nenas.se
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Sista bilden var super fin! Ser lite busig ut :D

Svar: Tack så mycket söta du! Har många busiga bilder på lager... vi hade jättekul! Att vara sensuell och vara busig ligger nog väldigt nära varandra... haha
Helena Petersson

2013-03-06 - 09:42:00 / URL: http://dixiwonderland.com/
Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Åh vilka härliga bilder! :)

Svar: Tack! Kul att du tycker det! :-)
Helena Petersson

2013-03-06 - 18:19:25 / URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Anna

Påminn mig om att jag vill göra en sån här grej till ett tillfälle om sisådär tre år... :)

Svar: Varför vänta sååå länge! Men absolut, jag ska inte låta dig glömma! ;-)
Helena Petersson

2013-03-06 - 21:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar