Sagolika kvinna!

 
 
 
Nu är det bara lite drygt två veckor kvar till den efterlängtade workshopen i Boudoirfotografering! Efter det hoppas jag få chans att öva vad jag lärt mig... Någon som är sugen?
 
Jag och Hanna hade så himla kul sist så vi gjorde faktiskt inte bara en utan två boudoirfotograferingar! Det är jättebra att få öva, lära sig vad som funkar, vilken typ av outfits som gör sig bäst på denna typ av bild, props som passar, vinklar som är bra, att använda svart respektive vit bakgrund osv osv...
 
Nu lämnar jag er med en drös ljuvliga bilder här :-) Det passar väl bra denna lördag?
 
 
 
Bilder tagna i dagsljusstudion med Canon 5D mark ll och den kära 50mm 1.4
 
Kommentarer
Nena: Foto - DIY - Livsstil

Superfina :) Jag tycker också det är svårt med prislistor och fick så sent som igår skäll för att jag hade för låga priser så jag får väl försöka ändra på det :p

Svar: Tack :-) Det är svårt att sätta pris på konst, men man får inte glömma att halva summan försvinner till skatt och moms, samt att det inte bara handlar om tiden du fotograferar utan att du även ska räkna in bildredigering, bildhantering, slitage av utrustning, resa till och från, marknadsföring, försäkring och pensionsbesparingar! Sen får man vara hård mot sig själv och bestämma hur mycket som ska gå till ens egen lön den månaden, hur mycket som ska sparas osv. Det är inte lätt.
Helena Petersson

2013-03-09 - 13:25:52 / URL: http://www.nenas.se
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Läste lite här ditt svar till Nena.

Om det är en fotograf vars arbete jag älskar så finns det inga priser som är för höga. Och som du skriver, det är ju inte så att fotografer får behålla alla pengarna själva. Tycker det är bra att ha höga priser sen är ju den stora frågan, vad är ett högt pris? haha :)

Svar: Åh, vilket härligt att höra dessa ord! Sköna människa!Sen är det en väldigt bra fråga: vad är ett högt pris? Det jag själv önskar få höra om mina priser är att de är "rimliga". Sen kommer det alltid finnas folk som tycker att de är för höga eller för låga :-)
Helena Petersson

2013-03-09 - 13:53:36 / URL: http://dixiwonderland.com/
Annster

Fina bilder :)

Svar: Tack ska du ha! :-)
Helena Petersson

2013-03-09 - 18:18:34 / URL: http://annster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar