älskade lilla mormor

 
 
Jag är full av sorg och saknad efter min älskade mormor Gerda som lugnt och stillsamt lämnade oss igårkväll. De senaste gångerna vi hälsade på henne har vi varit medvetna om att det kunde bli sista gången vi sågs men man är ändå inte beredd när det händer. Vi stod varandra väldigt nära och jag är så glad över alla fina minnen med mormor som jag alltid kommer att bära med mig. 
 
Mormor har nog varit beredd ett bra tag. Ofta när vi hälsade på henne befann hon sig i sin inre värld, en värld där morfar var vid hennes sida. Hon fick ett långt och lyckligt liv och jag har aldrig träffat en mer tacksam och glad människa. Hon sjöng i kyrkan och målade underbara tavlor. Hon hade massor med syskon! Hon träffade morfar när hon var ung och de fick två döttrar och många barnbarn. Hon hann även få ett litet barnbarnsbarn. Mormor och morfar hade en idyllisk sommarstuga i Umeå där jag och min syster spenderade våra sommarlov. Hon fick leva ett rikt liv.
 
Mormor var älskad av många och lever vidare i våra hjärtan.
 
Jag kommer sakna hennes klingande skratt och hennes ljusa stämma när hon brister ut i sång.
Jag hoppas innerligt att jag blir som du mormor, när jag blir gammal!
 
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Va fin du skriver!
påminde om texten du skrev när du träffade en gammal kärlek när du och din fästman gjorde resan.

Otroligt vackra bilder och naturligtvis beklagar jag sorgen. Blir alltid så berörd när du skriver såna här texter. Måste säga att jag älskar bilden på din mormor när hon är på stranden, helt otroligt vacker.
Många varma kramar fina du!

Svar: Tack så mycket fina du! Dina kommentarer gör mig alltid glad.Många varma kramar tebaks får du!
Helena Petersson

2013-05-19 - 00:16:05 / URL: http://dixiwonderland.com/
Anette

Vackra ord och vackra minnesbilder! Stor kram till dig!

Svar: Kram tebaks! Ja, jag har tagit många biler på mormor genom åren... dock togs många på den analoga tiden så jag får gå tillbaka och leta i negativpärmen för några av mina favoritbilder på mormor...
Helena Petersson

2013-05-19 - 07:10:55
Sara Björk

Åh vilka underbara bilder! Min mormor är på väg att bli mycket sämre, jag känner igen mig så i dina ord. Stor kram !!

Svar: :-( Jobbigt när man ser att någon håller på att lämna en. Men något som man lär sig är att ta vara på varje stund med den människan så länge som man kan. När det väl händer så känner man åtmindstone att man fått sagt allt man velat säga. Man spar inte på "jag älskar dig". Stor kram!
Helena Petersson

2013-05-19 - 08:58:18 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Cecilia

Beklagar sorgen! Vackra ord och vackra bilder! Stor kram!

Svar: Tack Cecilia! KRAM
Helena Petersson

2013-05-19 - 21:36:07 / URL: http://ceciliasdiary.com
Matilda Holmqvist

Vilka vackra ord! Och bilder också. Beklagar sorgen, och känner igen mycket av det du skriver från när min egen mormor gick bort... Jag är i alla fall glad över alla otroligt fina minnen jag har med min mormor, och det verkar det som att du också har av din mormor! Kram!

Svar: Tack Matilda! Kram!
Helena Petersson

2013-05-21 - 21:22:48 / URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar