emilie hjärta daniel

 
 
Imorgon fotar jag bröllopssäsongens första bröllop :-) Det här fina paret ska vigas och jag ska vara med på vigseln, ta några gruppbilder efteråt och ha dem alldeles för mig själv en stund innan deras middag. Jag är lite nervös - det är jag alltid första bröllopet... man känner sig liksom lite rostig i tänket efter en vinter med framför allt familjeporträtt och företagsuppdrag. Så denna vecka har jag gått och tänkt bröllopsfoto mer eller mindre varje ledig stund. När jag simmar tänker jag igenom olika poser och alla de där tillbehören som jag har i kameraväskan nu som jag inte hade förra sommaren. När jag sitter vid datorn tittar jag gärna igenom bröllopsbilder som andra fotografer tagit och lägger på minnet idéer och poser som jag fastnar för. På natten drömmer jag om bröllop.
 
Så nu äntligen är det dags! Kameran är laddad med fullt batteri och minneskorten har tömts. 
 
När jag träffade dem förra helgen så var träden kala och ville man ha skugga så var där inte så mycket att välja mellan. Då porträtten ska tas tidig eftermiddag så kan man inte direkt satsa på såna där ljuvliga motljusporträtt. Solen står för högt. Men medljus funkar ändå rätt bra eftersom solen inte ligger mitt ovanför huvudena utan ligger lite snett uppifrån. Vad gäller de där kala träden så har ju naturen verkligen blommat ut nu så vi kanske möts av prunkande grönska imorgon! Det vore ju lite trevligt...
 
Håll tummarna för mig imorgon!
 
 
 
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Stor lyckospark! Inte för att den behövs, men bara för att :)

Svar: Tack så jättemycket! Puh, det var nervöst men det gick ju fint :-D
Helena Petersson

2013-05-11 - 07:57:32 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar