en sån där intensiv helg

 
 
Jag har haft en intensiv fotohelg och det har gått bra trots att sinnet och kroppen allra helst bara velat dra täcket över huvudet och stanna hemma. Det gick ju bra eftersom jag har ett sånt underbart jobb.
 
Jag fotade till mitt projekt i fredags med en vacker modell. Stackars Erik fick hålla sig hemifrån tills vi var klara... men med vädret som var i fredags så var det egentligen inte alls synd om honom... I lördags var det en borgerlig vigsel som förevigades på Stadshuset med efterföljande gruppbild och porträttfotografering. Solen höll sig bakom molnen den dagen och på något sätt tyckte jag att det kändes rätt. Idag hade jag två fotograferingar. Först var det två syskon på besök i dagsljusstudion och sedan var det gravidfotografering i blixtstudion mot svart bakgrund.
 
Något som alltid följer med inbokade fotograferingar här hemma är s t ä d n i n g. Så jag och Erik har storstädat. Organiserat, dammsugit, putsat och torkat. Under mormors tavla tände jag några ljus och ställde fram en av mina favoritbilder på henne. Känns, så som det alltid känns när någon går bort, overkligt och oändligt sorgligt. Att någon plötsligt inte längre finns här på jorden. Att den kram man fick sist man sågs var den sista.
 
 

www.leafoto.se
 
 
Kommentarer
Ida Nilsson

Jag älskar bilderna på barnen!

Svar: Tack Ida! Kul att du tycker det! :-)
Helena Petersson

2013-05-19 - 22:08:52 / URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Sara Björk

Åh vad fina bilder!

Svar: Tack så mycket fina du!
Helena Petersson

2013-05-20 - 18:08:54 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar