jag och syrran

 
 
Kom hem från Ängelholm igår och har precis laddat datorn med alla bilder från dagarna där. Det blev en del... Det var både en lätt och en tung resa. Det tunga var att vara på en plats som är nära förknippat med mormor och inte få se henne där, att besöka hennes tomma rum och gå igenom och dela upp hennes saker och att gå på minnesgudstjänst. Men det var en väldigt fin minnesgudstjänst som hölls av en väldigt härlig präst och att fina lilla Evelyn var med gjorde faktiskt att den kändes lite lättare.
 
Det som gjorde resan lätt var att bo nära havet, att vi fick så fint väder, att vi fick umgås med varandra, att vi fick gosa med lilla Evelyn, att vi fick äta gott och att vi fick ta fina bilder! Jag och Kristin fotograferade varandra nere på stranden en kväll i solnedgången. Klockan närmade sig tio och det var perfekt, sånt där mjukt ljus. Av mormors saker så fick jag bland annat ett fint armband som hon alltid brukade ha på sig när hon skulle vara fin och en ljuvligt romantisk schal som Kristin gett mormor en gång. Vi var ju tvungna att föreviga min "look" i schalen (som jag helt klart tänker ha på bröllopet, det är givet!). Kul att bli fotograferad av syrran! De blev sååå fina bilderna! La på min favoritredigeringsmix och då blir det så här :-)
 
Toppen jag har på mig är faktiskt den där toppen jag visade i ett blogginlägg (detta) som jag tyckte hade den stil jag letar efter i min bröllopsklänning! Kristin hittade den online och gav den till mig i tidig födelsedagspresent! Blev jätteförtjust i den!
 
TACK FINA SYSTER (både för de fina bilderna och presenterna!)!
 
 

 
Kommentarer
Anette

Ni är så vackra och mysiga "mina" tjejer!!! Åh, vad jag önskar att jag hade fått träffa er därnere på stranden. Vilken vacker sjal! Du kommer att bli fantastiskt fin på bröllopet!

Svar: Tack så mycket Anette! :-) Och ja, det hade varit mysigt att få träffa dig också! Hoppas hitta lite tid att hälsa på hos er däruppe i norrland i sommar. Får se när det blir...
Helena Petersson

2013-05-30 - 17:55:25
Anonym

Tack Anette! Det hade varit roligt att fa visa upp Evelyn for dig med!!! Kram kram/ kire

2013-06-01 - 15:56:51
Lina [Foto & Mode]

Åh vad fina bilder du tar! :)

Svar: Tack ska du ha Lina!
Helena Petersson

2013-06-11 - 13:06:04 / URL: http://lifeaslina.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar