en skön lördagsmorgon

 
 
 
Så här såg min frukost ut imorse när jag slog mig ner på Vintersols matsalsterass :-) Lite lyxfrukost såhär en lördagsmorgon! I vanliga fall hoppar jag såklart brödet och kinapuffarna och väljer havregrynsgröten istället!
 
Jag har haft en underbar start på veckan. Många hårda träningspass! Man känner att kroppen fått sig en genomgång! Härligt matt i musklerna. 
 
Idag fick kameran komma ut ur värdeskåpet och följa med mig på en liten promenad runt på Vintersol. Så att ni får se var jag är någonstans :-)
 
Såhär ser Vintersols entré ut:
 
 
 
 
 
Och Ansies och min hörna ser ut såhär (min är till höger):
 
 
 
När vi går upp för att äta frukost runt åtta håller solen just på att gå upp. Älskar den tiden på dagen. Alla långa fina skuggor och de intensiva färgerna. Underbara motljusställen. Flares.
 
 
 
 
I vanliga fall efter frukost är det dags för pinngrupp under det här underbara fikonträdet. Då hämtar man sin lilla pall och så slår man sig ner någonstans där det finns en lucka med svängrum. Alla har pinnar i händerna. Pinngruppen är ingen mesig morgongymnastik utan man blir både andfådd och svettig!
 
 
 
 
 
Men på helgen får vi vila från gruppgymnastiken och istället så slog Ansie och jag oss ned under trädet för att spela Carcasonne - mitt favvobrädspel. Där satt vi och njöt av halvskuggan och ljudet av vågorna som slog upp på stranden...
 
Efter pinngruppen har jag sjukgymnastik. Får någon typ av el-behandling på frakturen för att den ska läka snabbare. Sedan brukar jag självträna i gymmet. De har grymma supermoderna maskiner... får ta bild på dem och visa, missade det... Men i princip så innebär det att jag kan stå i en och samma maskin och träna igenom hela kroppen! Helt suveränt.
 
Efter gymmet är det dags för mattgrupp styrka. Också denna grupp är riktigt tuff! Katri kör hårt med oss! Helt omöjligt att undvika grymma magmuskler om man går på hennes pass! Här håller vi till då :-)
 
 
 
 
Sen är det lunchbuffé på utomhusterassen. Och efter lunch så smörjer jag in mig med solskyddsfaktor 15, slänger ner en handduk och en bok i en påse och kastar mig iväg på cykeln med min havspool i sikte. Där får jag sedan en liten skön paus för att sola och läsa medan det fläktar skönt. Innan jag cyklar tillbaka simmar jag trettio minuter i havspoolen som självträning nummer två.
 
Väl tillbaka hoppar jag i någon av dessa pooler för att ha vattenaerobics. Vilken jag väljer beror på hur varmt det är. Oftast blir det den precis här under som är 26 grader. Den andra är 34 grader! Blev den poolen igår när det faktiskt regnade lite sött medan vi gympade :-)
 
 
 
 
Ja så ser mina dagar ut här. Efter middagen är alla rätt utmattade och det händer inte så mycket mer. Man sitter och snackar på terassen. Kollar (förhoppningsvis) sina mail i biblioteket (uppkopplingen är rätt kass) eller lägger sig och läser en bok. Jag brukar ta ett kvällsdopp i solnedgången ibland, eller bara en cykeltur längs stranden.
 
Som vanligt möts jag av minnen då och då. Platser jag gått på så många gånger, platser där livet slog in på en annan stig, platser som såg annorlunda ut då. Ansie och jag har ju varit här tillsammans förut några gånger, för länge sedan. Vi upplevde till exempel vår första fylla här nere som sextonåringar :-) Vi minns båda den där palmen som vi låg och tittade upp i och kände hur världen snurrade...
 
Så ni förstår att jag har det himla bra. Jag är verkligen lyckligt lottad som får chans att åka på såna här statligt bekostade rehabperioder.
 
Tack ska ni ha skattebetalare där ute! Hörs igen om några dagar!
 
Kommentarer
Anette

Jag skattar gärna för att du och andra som behöver det får komma dit :-). Däremot skulle jag inte ha något emot det jag heller. Så roligt att få se lite av hur du har det därnere. Kram!

Svar: :-) Det var snällt sagt Anette! Kram kram!
Helena Petersson

2013-10-06 - 18:12:39
Frida

Å fina Vintersol, vilka minnen :)

Svar: Ja, förstår det! :-) Stöter på dem överallt!
Helena Petersson

2013-10-07 - 19:52:30
Stig Petersson

Dedär Carcasonne lät in tressant. Går det att ta med till Sverige (Norrland) ?

Svar: Tar med det nästa gång vi ses däruppe :-) Köpt i Sverige, så ni kan nog få tag på det där uppe också! Finns på sience-fiction-bokhandeln bland annat. Kram pappa!
Helena Petersson

2013-10-07 - 21:34:44
Heidi

Åååhhh... saknar vintersol så enormt! Snacka om att man mår SÅ bra i lederna o träningarna där saknar man o inviduella träffen med sjukgymnast o arbetsterapeut o all folk!! :) Manolos pinngrupp saknar man :) Hälsa till Pedro från mig :)

Svar: Ja så är det :-) Manolo gick dock i pension för många år sedan så nu är det lite andra takter där! Men väldigt bra ändå, den där pinngruppen :-)
Helena Petersson

2013-10-07 - 21:58:06 / URL: http://micorazoon.wordpress.com
Heidi

Ja, manolo slutade ett tag sen tyvärr. Men varit andra som haft bla pablo enstaka ggr.

Svar: Just nu är det Nina, och hon kör hårt med oss varje morgon! :-)
Helena Petersson

2013-10-11 - 01:14:46 / URL: http://micorazoon.wordpress.com

Det glädjer mig att skattepengar går till något vettigt! hälsning från Ansies syster - stoltaste mostern till Andrea:) Lussie

Svar: Tack ska du ha Lussie! Härligt att du tänker så :-) Jag tänker ofta att jag aldrig ska klaga på höga skatter... jag om någon får ju ta del av dem... Vad roligt att du tittade in på min lilla blogg! Mvh Helena (eller "Belena" som Andrea kallar mig! Har abstinens så jag ska hälsa på dem på söndag!)
Helena Petersson

2013-11-04 - 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar