bröllopsporträtt i motljus

 
 
 
Så här såg det ut när jag fotograferade bröllopsporträtt idag. Fina Per och Mery gifte sig i trädgården denna otroligt vackra och milda septemberdag. Det var soligt hela dagen, med lite lagomt många söta små moln framför solen när det behövdes. Någon däruppe var på vår sida, kändes det som...
 
Vi hade tillgång till en underbart charmig trädgård men det var inte den lättaste ljussättningen - solen var vackert bakom trädkronan - men det var väldigt mycket mörk skugga framför dem. Det gick inte heller att ställa dem åt andra hållet, för då fick de solfläckar på sig... Som tur var kunde jag ta hjälp av en av gästerna att kasta tillbaka lite ljus på dem! Har alltid med mig min "reflektorvägg" och just denna gång var den verkligen oumbärlig! 
 
Dagens bröllop kändes väldigt speciellt att få föreviga. Mery kämpar mot cancern i hennes kropp och en dag som denna, när Resten Av Våra Liv är väldigt närvarande, så fanns även vetskapen om att tiden man får tillsammans kanske inte är så lång som man tror. Livet är så skört och oförutsägbart. 
 
Det var så många av gästerna som bidrog på olika sätt. Grannen hade planterat blommor längs gången de gick, Merys mamma sydde överdrag till stolarna, några andra stod för maten och en sångerska sjöng under vigseln. Jag bidrog med att fånga deras dag i bilder - min favoritsyssla ni vet...
 
Jag hoppas innerligt att Mery vinner den tuffa kampen och får mer tid med sin käre Per.
Det vore liksom så himla orättvist annars.
 
 
Kommentarer
Matilda Holmqvist

Vilket speciellt bröllop att fotografera. Jag hoppas att de får en massa tid tillsammans!

Svar: Tack, det hoppas jag med!!!
Helena Petersson

2013-09-15 - 10:35:07 / URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar