rekning inför bröllopsfotografering i Julita

 
 
Igår följde jag med ett av sommarens brudpar för att reka lite inför bröllopsdagen! De ska gifta sig i vackra Julita som ligger en bit ifrån Katrineholm. Anneli och Ludvig bokade mig på bröllopsmässan och när de för tredje gången kom för att prata med mig där i mitt bås - för att boka - kunde jag inte ha blivit gladare. Ett trevligare och sötare par får man leta efter länge! 
 
Efter gårdagens roadtrip hann vi prata massor och just det där att lära känna sina brudpar lite extra är bland det roligaste med bröllopsfotografering tycker jag! Det blir såklart mer tid ihop när bröllopet är förlagt en bit ifrån Stockholm, man hinner höra både om hur de träffades och föll för varandra, vad de har för intressen och hur det går med bröllopsplaneringen! Lite extra mycket bröllopssnack blev det också för att jag själv ska gifta mig och är lite extra nyfiken på hur andra löst de där kluriga frågorna som kommer upp... (gästlistan, bordsplaceringen, musiken osv...) 
 
Julita visade sig vara en lika charmig plats som brudparet! Blir nog endel vidvinkelbilder vid vattnet tror jag... och kyrkan var helt underbar inuti måste jag säga! Vi promenerade runt bland de söta träbyggnaderna för att hitta bästa platserna för fotograferingen och "plan B" stället vid eventuellt regn. Försökte föreställa oss hur platserna skulle se ut med grönskan som hunnit komma igång då....
 
Jag tror att det kommer att bli måååånga magiska bilder där! Längtar!
 
 
 
 
 
Kommentarer
Hélena Parmér

Otroligt vacker miljö och vilken kyrka! Kommer att bli magiska bilder!
Kram Hélena

Svar: :-) Ja, det ska bli härligt att fota där! Hoppas på magiska bilder, helt klart!Kram på dig!
Helena Petersson

2014-04-29 - 20:32:37 / URL: http://www.helenaparmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar