retuschering, bokningar och bildspel

 
 
Idag har jag suttit med bilder från de barn-, familje- och gravidfotograferingar som jag gjort i år. Jag går alltid igenom bilderna ganska nära inpå fotograferingen, i samband med att jag laddar in bilderna i datorn (och gör backup på direkten), men den slutliga produkten brukar jag inte göra förrän det närmar sig bildvisningen. Det är då jag gör om alla bilder även till svartvitt, gör någon extra finslipning av några favoriter, exporterar dem både högupplöst och webupplöst samt sätter ihop ett bildspel.
 
Idag har det blivit en salig blandning av företagande. Jag har svarat på några bokningsförfrågningar på bröllop, bokat in en bildvisning, funderat på om jag ska skaffa något bokförings- och faktureringsprogram, redigerat bilder, lekt i photoshop och eftersom jag har bildvisning imorgon satt ihop ett bildspel. 
 
Ganska mysigt är det. Skönt att sätta sig med sina bilder då det är annat i livet som inte blir som man tänkt. Då det är lite tungt liksom. Då är jag glad att jag har ett sånt här jobb som jag brinner för!
 
Och jag ser verkligen fram emot bildvisningen imorgon! Ska bli så roligt att visa de ljusa, skira gravid- och barnbilderna som jag tog på Emma och hennes dotter Tora i januari :-)
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar