söndagsretuschering

 
 
 
Idag sitter jag vid datorn och förbereder bilder för print. Öppnar upp dem i Ps och kollar igenom dem med förstoringsglaset. Ser ni vad jag gjorde med denna? Tog bort märket som syns genom linnet :-)
 
Igår vad jag och Erik i studion och fixade. Nu när bröllopsmässan är förbi är det hög tid att få tavlor på plats på väggarna i mitt kontor! Men det är inte det lättaste när man har massor av fina ramar man vill visa och tavlor i olika storlekar och typer. Erik var där som bollplank för att jag skulle få någon klarhet.
 
Det är några nya tavlor på gång! Bland annat dessa, som kommer att få vita vintageramar:
 
 
 
 
 
Och de här bilderna kommer jag att göra 40x60cm tror jag :-) Den ena med vit, den andra med brun träram. Finns så många fina ramar - fina på olika sätt! Det är en djungel. Stora tavlor förtjänar gediget tjocka ramar, så mycket har jag klurat ut.
 
 
 
 
 
Jösses vad roligt det är att se sina bilder på print kan jag säga. Längtar tills jag får upp dessa på väggen! Och det är verkligen en härlig känsla att omge sig med sina favoritbilder! Små glimtar av fotosessioner från olika tider och platser, människor som jag haft glädjen att föreviga. Det är ju liksom så mycket mer än ett jobb, det här.
 
På tiden att kontoret blir färdigt förresten, så att jag kan ha invigning! :-)
 
Kommentarer
Jessica

Vad kul att bilderna på oss får bli tavlor! Vi har två förstoringar här hemma från dina bilder men inte just dessa två, roligt att bli "påmind" om dem :-)

Svar: :-) Kul! Blir nyfiken på vilka ni valde att ha på väggen! Fanns så många fina på er!
Helena Petersson

2014-02-22 - 17:00:55 / URL: http://wishuponastar.webblogg.se/
Hélena Parmér

Håller med om att det är något speciellt när bilder blir printade och större :-) Jättefina bilder och grattis till kontoret.
Kram Hélena

Svar: Tack ska du ha! Kul att du hittat hit! :-)Hur gick det på mässan för dig? Har du träffat många brudpar nu?
Kram på dig!
Helena Petersson

2014-02-23 - 20:44:08 / URL: http://www.helenaparmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar