ny logga!

 
 
 
Det har varit lite tomt här den sista tiden... Det beror på att jag antingen har suttit fastklistrad vid datorn med beställningar och logo-designer eller suttit nerbäddad i soffan framför någon tv-serie med ett gäng halstabletter och honungsvatten bredvid mig... Jag som verkligen inte brukar bli sjuk ofta har lyckats bli det igen. Skulle fotat en liten nyfödd igår men fick ställa in eftersom jag imorse liksom igår hade feber och en sandpapperhals. Det är andra gången jag bokar om den lilla pojken :-(
 
Såhär blev i alla fall min nya logga! Väldigt mycket "jag" sa Erik. Vad tycker ni? Funkar den? 
 
Loggan gjorde jag genom att skriva "Leafoto.se" med en stil som jag laddat ner och sedan skapa ett lager för varje bokstav. Jag gick sedan in och flyttade på bokstäverna så att de kom närmare varandra. Jag ändrade också lite på vissa bokstävers vinkling, längd och form. När jag var nöjd var det dags för svalorna. Jag älskar svalor och som några av er kanske vet har jag en svala på ena skulderbladet :-) Jag googlade på svalor och sedan tecknade jag av en svala som jag tyckte var fin. Jag skissade först med blyerts och fyllde sedan i med svart bläck, fotade teckningen och öppnade bilden i photoshop. Där la jag bilden på en genomskinlig bakgrund och raderade bakgrunden från min teckning. Sedan förstorade jag svalan och fick in med suddigummet och penseln och fulländade min stiliserade teckning. När jag var klar så fyllde jag svalan med svart och fick så den svala som ni ser här uppe. Klistrade in två stycken och ändrade storlek och vinkel på dem så att de skulle flyga precis som jag tyckte blev finast :-)
 
Jag är jättenöjd!
 
Kommentarer
Anonym

Det blev jättefint! Och som sagt, mycket du :-)! Din mamma

2014-01-14 - 09:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar