Bröllopsfotografering i Boo

Foto: Erik Berzelius
 
 
Idag är en sån där riktigt bra dag. På så många sätt. Det började redan imorse när ett par byxor jag inte har kunnat ha på länge (typ år) plötsligt passade! Så då kunde jag fota bröllop idag utan att vara klädd i svart, vilket var en annan toppengrej :-)
 
Erik ställde upp som min fotoassistent idag - det underlättade gudomligt mycket. Det är rätt så backigt vid Boo Kapell. Jag slapp släpa på all utrustning hit och dit och kunde spara på stegen genom att han hämtade det som behövdes när det behövdes. Han fick också testa lite filmning, vilket det visade sig att han var jätteduktig på! Jag har en idé om att kanske blanda in små små korta klipp i mina bildspel och det här var första försöket...
 
Prästen i Boo kapell var jättego och trevlig. Vi pratade igenom var det var bäst att jag stod och när jag skulle förflytta mig. Hon sa också till gästerna att de skulle tänka på att inte vara i vägen eller använda blixt ifall de tog någon bild under ceremonin (TACK!). Alla har kameror idag och det är rätt underbart när de inofficiella fotograferna får lite förhållningsregler! 
 
Vigseln var jättefin och kapellet hade otroligt vackert ljusinsläpp. Eftersom det är så litet och fönster finns från alla håll så blir det ett jämnt ljus i lokalen och det är lätt att få vackra bilder. Erik hjälpte till med översiktsbilden från längst bort och upp i kyrkan. Allt gick så smidigt :-) 
 
Efteråt var det lite kramar och mingel och ett spontant gruppfoto framför kapellet. Sedan for mitt brudpar iväg i sin bubbla och tog en svängom tills gästerna försvann. De kom tillbaka några minuter senare och så hade vi porträttfotograferingen. Idag var det jättesoligt, men platsen bjöd på många stora, höga träd och jag hittade många vackra ställen att fota på. 
 
Det som också gjorde att denna fotografering kändes så bra var att brudparet hade god tid på sig, vi var mer eller mindre på samma plats hela tiden, och de hade en skönt avslappnad inställning till fotograferingen (det vill säga att de lät mig välja platser!). De var också ett himla mysigt par, ett sånt par som man utan att tveka kramar hejdå när man fotat klart!
 
När vi var klara så hade jag förresten fortfarande massor av energi kvar!
 
Sen är det en underbar dag idag för att min semester börjar efter måndagens rehab-pass! Och om två veckor så ska jag och Erik gifta oss!! Det känns så himla härligt och vi är så kära och jag är helt övertygad om att allt kommer att bli såååå bra.
 
Så så är det idag. Livet leker och jag älskar att vara jag :-)
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Tess

Grymt fina bilder! :D Kram

Svar: Tack ska du ha Tess! Kul att du tittade in!Kramis
Helena Petersson

2014-07-27 - 14:11:30 / URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Anonym

Jättefint Helena! Kram från din mamma

2014-07-28 - 09:45:47
Anonym

Jättefint Helena! Kram från din mamma

2014-07-28 - 09:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar