gissa vad jag har gjort?

 
 
 
Här gick jag in igårkväll. Infamousstudio på Kocksgatan 19. De har väldigt gott rykte och är högt rankade bland tatueringsstudios i Stockholm. Jag hade egentligen bara tänkt boka tid, men slog till lite på impuls; fick min nya tatuering på direkten :-)
 
Själva tatueringen var dock ingen impuls utan tvärtom något jag funderat och skissat på länge. Jag har låtit min svala få sällskap! Jag har alltså sedan innan en svala på mitt ena skulderblad. Den lät jag göra när jag var arton år. Inte ångrat det en sekund. Och nu när jag är på väg in i en ny era av mitt liv - jag ska ju gifta mig - tyckte jag att det passade med en till, som en symbol på sambolivet. Svalan är något större än min tidigare och jag har tecknat den själv. En manlig svala :-)
 
Att tatuera sig gör helt klart ont. Ungefär som man tänker sig att det skulle kännas om någon skulle karva i ens hud. Och läskigt är det också - det är ju ganska så beständigt... Och så vet man ju aldrig vad ens partner kommer säga när man kommer hem! Men Erik tog det bra! 
 
Kommentarer
Amanda

Låter spännande och fint, hoppas på bild sen! :D

Svar: :-) Absolut! Så snart den läkt (tar ca två veckor) så kommer jag att fixa en bild på den! Nu när jag vant mig vid att ha två svalor där istället för en så är jag jättenöjd :-)
Helena Petersson

2014-03-23 - 07:52:38 / URL: http://asummerinparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar