bröllop bröllop bröllop!

tillverkade och fotade av Kristin King (min lillasyster)
 
 
Min konstnärliga lillasyster ska hjälpa mig att göra bröllopstårtan och här ser ni ett smakprov på den utsmyckning tårtan kommer att få! Det blir en sån där hög stapel-tårta (vet inte vad de heter) och jag trodde ärligt talat inte att det skulle vara något vi skulle klara av! Men efter att ha tittat på en drös youtube-klipp och läst tips och råd om hur man ska och inte ska göra så är jag rätt så säker på att det faktiskt kommer att gå alldeles utmärkt! Och efter att ha fått se bilder på de sockerkreationer som Kire gjort så är jag övertygad om att den kommer att bli sagolik!
 
Det är så många roliga detaljer kring att gifta sig och planera ett lite större bröllop. Jag älskar det. Att pyssla ihop inbjudningar, låta sy sin drömklänning, vara på Krällinge och planera vart vi ska göra oss i ordning och vart vigseln ska vara och hur bänkarna ska stå. Bänkarna snickrar förresten Eriks pappa ihop åt oss! Han har fått fälla några träd för det :-)
 
Igår bestämde Erik och jag oss för att vi ska göra våra bröllopsporträtt på en annan dag än själva bröllopsdagen. Vi vill ju ha bilder på oss ute på Krällinge - i solnedgången. Bara det att i solnedgången är vi långt därifrån i vår festvilla i Nynäshamn och äter middag med våra gäster!
 
Så vi ska träffa Mia några dagar innan själva bröllopet och få våra magiska motljusporträtt :-) är planen. För det är ju såna bilder man vill ha på väggen ju! Är vädret dåligt så byter vi dag. Sen kommer det ändå att bli porträtt på bröllopsdagen, men lite andra bilder då, och då med bukett. Det kommer att bli roligt också, både att ta bilder helt utan stressen av att ha folk som väntar och osäkert väder och att få ett litet genrep på kläder, hår och smink! 
 
 
Kommentarer
Veronica

Åh vad roligt!

Svar: Tack ska du ha!
Helena Petersson

2014-05-20 - 18:27:04 / URL: http://wallgrenveronica.blogg.se
Anonym

Bra idé med att fota i solnedgången en annan dag, det blir tillräckligt med allt annat som ska vara på själva bröllopsdagen :-)! Din mamma

Svar: Javisst! Det tyckte vi också! :-) Så slipper man oroa sig för vädret också!
Helena Petersson

2014-05-20 - 18:48:54
Sara Björk

Åh va roligt! Ser verkligen fram emot att få se bröllopsbilderna =)

Svar: Jag med :-D
Helena Petersson

2014-05-27 - 07:07:21 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar