Loppis i Dalen

 
 
 
I söndags förvandlades gårdarna i mitt bostadsområde - Enskededalen - till en livlig marknad full av loppisbord, fikabord, musikanter och glada grannar. Jag fick den briljanta idén att sätta upp ett litet photobooth mitt i allt det där! Så på lördagen tog jag en tur till Buttrix för att fylla på utklädningslådan och en tur till studion för att hämta bakgrundsstativ och tyg, och så skrev jag "Välkommen till mitt Photobooth" på en kartong och ställde mig cirka femtio meter från vår port.
 
Fick en av de roligaste dagarna man kan tänka sig!
 
Utklädningslådan var en stor succé och både vuxna och barn ställde sig framför min kamera denna soliga dag. Det var helt underbart! Som fotograf tycker jag ju att det mesta som har med fotografering att göra är roligt, men det blir en lite annan grej med just en sån här spontan, improviserad fotografering utan några förväntningar eller prestationskrav alls (det var helt gratis). Det gick inte helt att styra ljuset, hur vinden ibland hade omkull min bakgrund eller hur man inte rymdes så många/stora framför bakgrunden utan att hamna lite utanför... Det fick bli som det blev! Och oftast blev det ju alldeles alldeles u n d e r b a r a bilder...
 
Det här vill jag göra igen! Skickar ut den önskningen i universum så kanske den går i uppfyllelse :-)
 
 
 


Copyright Helena Berzelius, leafoto.se
 
 
Kommentarer
Moa

Fina bilder :) /Moa, Stellas mamma

Svar: Vad roligt att du tycker det, Moa! :-)
Helena Petersson

2014-09-11 - 06:45:27
Anette

Super duper fantastisk kreativt! Vilka härliga bilder OCH människor!!!

Svar: Tack ska du ha! Och ja, verkligen! Det har dessutom blivit betydligt trevligare att gå omkring här i området - blir hejad på överallt :-D Kram kram
Helena Petersson

2014-09-11 - 17:20:56
Volker

Vilka fina bilder... visst är de kul med en Photobooth!

Svar: Javisst! Jättekul! Tänker spinna vidare på min variant här framöver :-)Kul att du tittade in här Volker!
Helena Petersson

2014-09-11 - 17:54:54 / URL: http://fotobok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar