Beauty

Jag älskar att fotografera gravida och LeaFotos studio har besökts av några stycken underbart vackra gravida kvinnor denna vår. Det är något alldeles särskilt med den där stora, släta magen som man vet gömmer något så häftigt som en helt ny liten person! Det är rätt underbart.

Har uppdaterat min hemsida med några av mina helt klart mest lyckade gravidporträtt. Det här är några av dem.


Me encanta sacar fotos de embarazadas y al estudio ha venido unas hermosas mujeres embarazadas esta primavera. Es algo muy especial con aquél barriga grande y lisa que tu sabes esconde algo tan "chulo" como una pequeña persona nueva! Es maravilloso.

He actualizado mi pagina web con algunos de mis retratos más hermosos de embarazados. Aquí son algunos de ellos.







Inställningar

Vid studiofotograferingar av gravida använder jag en mindre bländaröppning (ex. bl. 11) och gärna mitt 50mm objektiv. Svart bakgrund ifall jag vill att kroppen ska "sjunka in" i bakgrunden på ett smickrande sätt. Ljussättningen brukar vara ganska enkel; en liten softbox eller ett bakvänt paraply som huvudljus och en liten softbox som hår- och axelljus. Jag riktar ofta huvudljuset mot just magen.

Kommentarer
joanna- att leva med Aspergers syndrom!



Hej tänkte bara tipsa om att just nu pågår en dagens blogg tävling på min blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare/Dag http://www.domkallarmighannes.com/2011/08/dagens-blogg_16.html

Finns även andra tävlingar med fina priser så passa på att gå in och anmäla dig:)

Annars kanske vi kan göra ett bloglovinbyte?;)

2011-08-17 - 20:30:33 / URL: http://domkallarmighannes.com
LeaFoto (Helena)

Tack för erbjudandet men jag tror jag håller mig i mitt lilla hörn av världen ett tag till :-)

2011-08-17 - 22:13:05 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Rebecca Rehn { F O T O }

Gud vilka fina bilder!



(Va gärna med i min tävling i samarbete med Coolstuff.se!)

2011-08-18 - 22:55:15 / URL: http://rebeccaarehn.blogg.se/
LeaFoto (Helena)

Tack för komplimangen Rebecca, alla positiva kommentarer jag får sparas i ett litet fack i mitt hjärta för att tas fram vid behov... :-)

2011-08-19 - 00:27:00 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar