Naken man i studion

Idag fotade jag till min projekt "Hudnära" vilket precis som det låter betyder mycket hud och inte så mycket kläder. Min modell var puntklig och bara lite nervös. Men naket känns bara naket ungefär de första tre sekundrarna, sedan handlar det alldeles för mycket om ljus, skugga, linjer och form för att man ens ska tänka på den där nakenheten.

Både han och jag hade lite olika idéer om vad vi ville skapa för bilder och jag hade, som jag så ofta gör inför en fotografering, skissat upp mina. Jag känner att även om jag gärna improviserar och anpassar mig till situationen så tycker jag om att ha en plan.

I detta fall gällde tfp - time for print - och min modell får bilder i utbyte mot att han poserar för mig. Bilderna kommer jag, när jag känner mig redo, att ställa ut :-)
 
Ger er bara ett litet smakprov från denna fotosession! 

  



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar