Min jul


Jag hade en alldeles alldeles Underbar jul på landstället i Ösmo, ligger nära Nynäshamn. Värmen fick vi framför allt från att elda i vedspisen och i granen hade vi levande ljus. Varken tv eller data denna jul :-) Då känns det verkligen att man är ledig! Istället pysslade vi med mat, julklappsrim och fotade. Här ovanför är det jag som töntar mig inför en bild till kursmaterialet... vad är det jag vill säga med bilden tro??? ;-)

Svar: Att man ska undvika att placera sitt motiv i mitten utan lämna lite luft på ena sidan, gärna åt det hållet personen är vänd mot. 

Vad fick ni i julklapp? Jag fick en förkylning lagom till jul och eftersom jag var för snörvlig för att gå ut igår så ägnade jag lite tid åt att fota mina favvoklappar...










Att fota sina egna saker är bra övning! Man lär sig alltid något nytt om hur saker och ting bäst poseras och belyses. Här var det ju den allra enklaste belysningen; ett fönster. Låg bländaröppning på min 50mm-objektiv och ibland 50mm-macro-objektivet. Ren bakgrund med det vita överkastet. Superenkelt.
Kommentarer
AnJa

Pelle Vävare morgonrock är det mysigaste som finns! Fast jag har aldrig ägt någon själv... Kire verkar ha haft det bra häruppe och nu åker hon snart ner till storstaden :-)

2011-12-28 - 19:04:59 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Hej där!

Ja, det var verkligen en supermysig morgonrock, jag riktigt myser när jag går omkring i den! Lyxig känsla :-) Jorå, jag hörde att hon haft det bra där uppe! Vi har umgåtts en hel del nu också, alltid mysigt! Imorgon ska vi träffa storesyrran :-D

2012-01-02 - 23:45:30 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar