Min Mysiga Mamma


Min mamma är en riktigt stark och energisk kvinna, full av kärlek, omtanke och kreativitet. Hon har varit en sann klippa för mig genom hela livet och jag är glad om jag blir som hon när jag blir stor :-)

I helgen kom hon över för att äta middag med oss (jag gjorde en supergod lasagne!) men innan hon fick sitta till bords blev hon tvungen att stå modell för både mig och Erik... hon råkade ha kläder som exakt matchade de sprakande färger vi stötte på när vi gick på promenad. Ja, man kan väl säga att man egentligen aldrig går säker när man hälsar på oss... 




Tog bara med mitt 50mm-objektiv när vi gick iväg, det blir ofta så när jag inte planerat att fota speciellt mycket. Det är lätt, ljusstarkt och jag blir alltid nöjd med bilderna. Eftersom jag vill ha de där murriga, varma färgerna så var det bra med hög ISO (400-800) och den fina bakrundsoskärpan beror på den stora bländaröppningen (1.8 - 2.0). För att skapa ytterligare oskärpa på mamma stod jag ibland uppe på en sten så att endast ansiktet skullle bli skarpt. Uppifrån brukar också var extra smickrande för de flesta :-)
Kommentarer
AnJa

Åh, vilka fina bilder!! Hon är väldigt söt, din mamma.

2011-10-03 - 07:21:49 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Tack! Ja visst är hon :-) Och hon har blivit riktigt duktig på att posera! Haha, det är väl oundvikligt när man träffar mig regelbundet...

2011-10-03 - 15:57:15 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar