Snart dags igen :-)


Foto: En av mina duktiga elever! Detta var till läxan "linjer"

Det här är en otroligt vacker bild tycker jag! Bron som leder blicken in i bilden, den dramatiska himlen, balansen i det mörka i vänstra nedre hörnet och det ljusa i övre högra hörnet, gråskalan...

I och med lektionen (som handlade om komposition och bild"regler") så kunde eleven också motivera varför han valt att komponera på just det sättet. Det värmde gott en fotolärares lilla hjärta. Min elev, liksom - yey!


Ikväll är det dags för fotokursen igen! Har en sån där ovanlig dag annars: känner mig gnällig! Det är verkligen inte "jag" men just idag så... Har hittills lyckats bli irriterad på en hel drös små saker:

grop i vägen
bilförare som tränger sig
dörr som är trög
toalett som är smutsig
hörlurar som trasslar ihop sig

Det beror med största sannolikhet på att jag har lite extra inflammationer idag. Det är ju tisdag. Dagen före sprutan. Så egentligen borde jag ju inte bli förvånad. Och det brukar inte hålla i sig. Ikväll har jag fotokursen igen och den får jag både glädje och energi av! Tur att den är just på tisdagar!

Idag ska vi börja med att vara lite utomhus så kursen börjar en timma tidigare. Vi ska ut och prata om LJUSET. Ska bli jätteroligt, längtar!  
Kommentarer
Karin Lundin Fotograf

åh men tack så mycket!:)

2012-04-03 - 12:00:08 / URL: http://kajjan.blogg.se/
Erik

Vilken fin bild!

Detta är verkligen ett praktexempel på en bild med fina linjer!

2012-04-03 - 20:18:39 / URL: http://erikfotograf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar