Utan och med reflektor

Två helt oredigerade bilder, taget med samma inställningar. Skillnaden är reflektorn (silversidan)


Idag har jag varit ute i snö och vind och fotat Julia igen. Delvis för att jag ville testa lite gråare bakgrunder och delvis för att jag ville ha lite exempelbilder till nästa veckas fotolektion. Ska gå igenom vad man ska tänka på när man fotar utomhus när det är mulet. Både jag och Julia hade missbedömt kylan lite och jag frös om huvudet och Julia om händerna. Men vi hittade bra platser som fungerade även då snön yrde omkring oss!

Vi fick bara byta sida lite då och då så att snön inte blåste mot objektivet.

Annars har jag haft en slö inomhusdag. Förberett lektionen, tittat på serier med Erik och spelat yatzi! Myssöndag! Och imorgon är en ny vecka. Den bjuder både på fotosessioner och fotolektioner, massor med kul alltså! Härligt! 
Kommentarer
Becka [fotoblogg]

Jättefina bilder! Gillar den andra bilden mest, ljuset är jättefint :)

2012-04-01 - 19:48:46 / URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar