LeaFotos almanacka 2013

 
 
Denna härligt lediga söndag har jag fixat mig själv en personlig almanacka! Jag gjorde det för några år sedan första gången, men då hade de inte alls lika många storlekar och alternativ att erbjuda som nu! Valde en större variant och här uppe ser ni hur jag valde att ha det inuti :-)
 
Framsida och baksida ser ni här nedan! Valde två av mina favoritbilder från detta år:
 
 
 
Älskar möjligheten att kunna ha TOMT - alltså helt olinjerat - i almanackan. Jag vill kunna göra en liten mindmap, teckna ner en idé eller bara klottra ner ett hjärta tillsammans med "det bästa med denna dagen" eller något i den stilen. Sen gillar jag deras listor också; att varje vecka skriva ner "Veckans idé" eller "Veckans måsten". Det tilltalar en ordningssam person som jag.
 
En liten träningsruta behövs också kände jag. Har ju bestämt mig. Det är dags att hitta tillbaka till mina dansdagars storlek (36 ist. för dagens 38). Började i fredags med en timma på gymmet: 20 min cykling, 10 min rodd, 10 min core och 20 min sparkar & slag. Kändes bra! Nästa vecka ser lugn ut på fotofronten så då blir det nog desto mer träning :-) Wish me luck!
 
Om det är någon ny som hittat hit och undrar vem jag är och hur jag funkar, så kan ni kika här där jag gjort ett riktigt utförligt inlägg om just det :-)
Kommentarer
Cecilia

Åh jag instämmer, helt fantastisk idé att kunna välja helt själv hur man vill ha sin almanacka. Jag har köpt två ggr av dem men har tyvärr upptäckt att jag numera är dålig på att använda en "riktig" almanacka, faller alltid tillbaka till att använda kalendern i min iPhone trots att jag egentligen saknar att få kladda på riktigt. Litet dilemma det där! :)

Svar: :-) Eller hur! Helt underbart. Jag själv måste ha något att kladda på som går att ta på. Har inte kunnat lämna det... än...
Helena Petersson

2012-12-02 - 20:34:42 / URL: http://ceciliasdiary.com
Jenny Eriksson

Kör också på den stora storleken från personlig alamanacka, tycker den är toppen :)

Svar: Kul! Det blir första gången jag testar den! Hade en "mellan" förut.
Helena Petersson

2012-12-03 - 12:07:47 / URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Lena

Underbart tips, gjorde en direkt!

Svar: Kul! Härligt att kunna ge lite tips ibland :-)
Helena Petersson

2012-12-03 - 14:13:20 / URL: http://photobylena.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar