en glad barnvakt


Idag var det Erik som fotade i studion! Fina Rufus med storasyster och föräldrar var på besök. Jag höll mig undan -bakade en äppelkaka och pysslade i sovrummet. När familjebilderna var fixade skulle föräldrarna få lite bilder på sig själva och då fick jag ta hand om Rufus! Det hade jag, som ni som känner mig mycket väl vet, inget som helst emot! Världens sötaste lilla pojke, som ni ser! :-D Jag kunde ju inte låta bli att ta fram kameran...

Fick tillfälle att testa nya gluggen också! Alla bilder är tagna med Canon 50mm f/1.4 och i naturligt ljus från våra två sovrumsfönster. Fick lite frågor av föräldrarna sedan (när vi satt i köket och åt äppelkaka med vaniljsås) vad jag brukar göra med bilderna efteråt, så jag tänkte att jag passar på och visar hur jag gjorde med de bilder som jag tog på Rufus!


Det vill säga; jag rättar till vitbalansen, jag ljusar upp bilden en aning, drar ner färgerna lite, drar upp svärta och skärpa och kontrast samt lägger på en anad vinjettering.

Rufus är ju bra som han är, jag ger bara bilden lite extra "sting" i redigeringen. Och beskär gör jag också. So that´s it, det är hemligheten. Och l e k a. Det är en ingrediens som man inte får glömma när man fotar barn. Det måste vara roligt!

Tror Erik och familjen hade väldigt roligt också, skratten hördes tydligt :-) Ska bli jättekul att titta på bilderna han tog!





Kommentarer
IsaMarie - Fotografi

Underbara bilder!

2012-02-18 - 21:48:34 / URL: http://isamarie.blogg.se/
Helena (Leafoto)

Tack! Kul att du hittat hit!

2012-02-18 - 23:04:30 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Madde

jätte fina bilder:)

2012-02-19 - 08:31:05 / URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Helena (LeaFoto)

Tack Madde! :-) Välkommen tillbaka!

2012-02-19 - 11:10:12 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar