Första lektionen


Puh! Just haft min första fotokurslektion! Var lite nervös men det underlättade att jag faktiskt kände drygt hälften av deltagarna! Det var en härlig grupp som ställde frågor och ifrågasatte. Det tycker jag om, då lär man sig mycket bättre! Samtidigt som det såklart sätter en på prov lite... Tur att jag hade lite uppbackning från Erik när det gäller ingående supertekniska frågor som man bara kan om man (som Erik gärna gör) håller sig uppdaterad i den nya tekniken och optiken som kommer. Själv är jag egentligen inte alls intresserad av annat än just det JAG behöver...

Det gick i alla fall jättebra. Vi drog över tiden med en halvtimme, men det var nog framför allt för att alla presenterade sig och jag pratade lite om kursen allmänt. Erik var underbar och fixade té eller kaffe till alla...

Trivselfaktorn var hög! Ser verkligen fram emot nästa tillfälle då vi ska gå igenom bilder som alla tagit med bländarprioritet och tidsprioritet samt kolla på proffsbilder från kända fotografer. Det var inte alla som förstått att kursen faktiskt består av 14 kurstillfällen och inte bara 7... så det blev en bonus för dem! :-)

Fick en kortisonspruta idag också, ä n t l i g e n. Knät har ju strulat hela jul- och nyårshelgen. Gått omkring som om jag haft ett träben! Carema Rehabcentrum har fått klara sig utan arbetsterapeut... Förhoppningsvis känns knät som nytt imorgon! Hoppas!
Kommentarer
AnJa

Åh, jag önskar att jag kunnat vara med på din fotokurs. Jag kan tänka mig att ni hade det jättebra!!!

2012-01-10 - 23:02:32 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Det hade vi :-) Synd att du bor så långt bort! Kram!

2012-01-11 - 10:37:42 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Anna

Hej Helena! Tack för titten ;-) . En fotokurs med dig skulle vara alldeles fenomenalt tror jag, du är duktig på att lära ut och verkligen jätteduktig på att fotografera! Hade vi bott närmre hade jag kommit in och fotat lilla familjen på studs! Kul med lite photoshoptips, det är svårt att använda när man har noll koll. Gärna mer tips!



Kram på dig!!!

2012-01-11 - 18:51:25 / URL: http://annajson.blogspot.com
LeaFoto (Helena)

Kul att du tittar förbi Anna! Och tack för de värmande orden! Tipsen lär komma, har ju utlovat dagliga sådana... älskar allt som har med foto att göra! Skulle vara roligt att fota din lilla familj någon gång! Ni verkar ha det så mysigt ihop!



Kram!

2012-01-11 - 19:11:29 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar