home sweet home

 
Hemma igen och ...åter vid datorn :-) Väskorna står ouppackade vid dörren och mobilklockan står fortfarande på irländsk tid. Vi kom hem för några timmar sedan och håller på och ladda in bilderna i datorn för fulla muggar. Orsaken är framför allt för att helgen bjuder både på bröllop och testfotografering, så de behövs tömmas fort!
 
Vi har sjukt mycket bilder att gå igenom! Det har verkligen varit en fotosemester :-) Rätt underbart, alltså! Men särskilt utvilad kan jag inte säga att jag känner mig, haha, har ju kört bil flera timmar per dag, ofta inte bott på samma ställe mer än en natt, sett nya platser och släpat runt på tunga fotoväskan - även om Erik i många många fall fått släpa omkring både på sin och min fotoutrustning samt stativet... 
 
Vilken karl jag har!
 
Medan bilderna laddas in i Lightroom så har jag mailat lite kunder och gjort en planering inför morgondagens bröllopsfotografering. Den mysiga testfotografering vi hade gjorde verkligen att jag nu känner mig så där extra peppad och inspirerad! Och som vanligt när det handlar om längre bröllopsdokumenteringar: lite fjärilar i magen har jag minsann. Det är nog nyttigt...
 
Håll tummarna för mig och min duktiga fotoassistent Erik imorgon!
 
Näst på kvällens schema är lite té, min goa bok som jag knappt kan lägga ifrån mig och en god natts sömn i egna sköna sängen som jag verkligen saknat!!! Hörs lite oftare framöver!
 
 
 
Kommentarer
Becca

Åh så vacker bild !

Svar: Tack så mycket! :-)
Helena Petersson

2012-07-27 - 23:57:35 / URL: http://fotobex.blogg.se
Anette

Den solnedgången slår nästan den i Degerträsket ;-) Välkomna hem! Lycka till med fotningen idag!

Svar: Tack Anette! :-D Och jotack, var lite nervös idag... men det gick finemang!
Helena Petersson

2012-07-28 - 08:32:09 / URL: http://anjson.wordpress.com
Jenny Eriksson

Magisk bild!

Svar: Tack Jenny! Kul att du hittat hit!
Helena Petersson

2012-07-28 - 09:09:32 / URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se
Sara Björk

Grymt vacker bild, ser verklgien fram emot att se bilder från er resa! Välkomna hem!

Svar: Tack söta du :-) Roligt att höra!
Helena Petersson

2012-07-28 - 12:00:38 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Ulrika - Fotograf u.norman

Tack så mycket fina du! Verkar som att du också har haft en riktigt bra semester :) Det är en jättefin bild!

Ja, jag har hört att ND-filter ska vara bra vid naturfotografering. Har fått för mig på senare tid att det är ganska kul med landskapsfotografering ändå så skulle hemskt gärna vilja testa :) Tack!

2012-07-30 - 19:35:50 / URL: http://unorman.wordpress.com
Sara P

Underbar bild! :-) Blir spännande att se resten!

2012-08-10 - 14:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar