Bildredigering Sebastian

 
Idag sitter jag och redigerar bröllopsbilder och bilderna på Sebastian som jag tog förra veckan :-) Han är ju för stilig, eller vad säger ni? Vilket leende! Vi var ute och promenerade omkring i stan, rätt sent, tror vi möttes runt åtta. Måste göra det oftare, det är så otroligt mjukt ljus dessa sommarkvällar.
 
Jag behöver lite fler portfoliobilder på män och jag har många gånger föreslagit att han skulle modella för mig - nu äntligen gjorde vi slag i saken! Sebastian känner jag sedan mitt flip-flop-liv på Teneriffa. Han jobbade som kock på rehabcentret där jag jobbade som arbetsterapeut. Ett tag delade jag lägenhet med honom och en annan kille, sjukgymnast & massör. Tala om bra kombo (för mig!) haha :-D god mat OCH massage ;-)
 
Vad tycker ni om bildredigeringen ovan? Har dragit ner färgmättnaden men upp svärtan, lystern och klarheten. Lite fyllnadsljus och vinjettering har jag också lagt på.
 
 
Den här bilden är en klar favorit. Blir nog många olika versioner av den, med den skärpan som bilden har och det smajlet :-) Men jag har ungefär nittionio bilder till att gå igenom... nittionio som alltså klarat första utrensningen och blivit treor eller fyror... jag har ett tufft jobb ibland...
Kommentarer
Anonym

Mycket stilig bild!

Svar: Tack så mycket! :-) Stilig karl :-)
Helena Petersson

2012-06-28 - 19:46:51
Ulrika - Fotograf u.norman

Härligt leende :)

Åh, vad gulligt! Tänk om min käre karl kunde få för sig sånt.. Nä, men han är fin ändå :P

2012-06-29 - 09:01:31 / URL: http://unorman.wordpress.com
Sebastian

Tack hele! Det var jättekul.

Svar: De nada :-) Ett sannt nöje!
Helena Petersson

2012-07-06 - 16:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar