lite smått och gott är det...


Har det rätt bra just nu, även om det är lite mycket. Inte så att jag stressar upp mig direkt, men det kan vara lite svårt att få dygnets tid att räcka både till arbetet, det sociala och de privata små detaljerna ...som ett födelsedagskort till bästisen och CDn till syrran... eller besöket hos finaste Stina som fått barn... 

Jag håller ju på med lite allt möjligt just nu. Unga Reumatikerföreningens bilder ska jag visa på måndag. Det blev jättemånga fina bilder på alla barnen och jag längtar verkligen till att få visa upp dem!
 
Bilderna från 60-talsfesten ska jag visa på torsdag. 
 
 
Frida och Magnus album fick jag iväg igår. Puh! Var lite orolig för att jag skulle få göra om hela albumet eftersom Erik köpt ny dator till mig och jag kunde inte hitta mina sparade dokument för deras album... Men Erik hade såklart koll på läget, min hjälte :-)
 
Bröllopsplaneringen inför nästa bröllopsgig har påbörjats. Ska titta ut den perfekta platsen för bröllopsporträtten och kolla in ljuset i kyrkan.
 
Fotokurseleverna undrar när nästa kurs börjar och jag har massor med idéer och planer jag vill få till inför den - det blir typ en temabaserad porträttkurs och jag hoppas hinna klart med tryckt kurslitteratur till den!
 
Och så har jag uppdraget för Carema som pågår fortfarande. Jag har ju fotograferat vid fyra olika tillfällen på jobbet och idag kom chefen och önskade specifikt en bild på matsalen när den badar i sol och där sitter några patienter... :-) Han är då för rolig! Så nu ska jag vänta in en solig dag och vara beredd med kameran då... och hoppas att det finns patienter på plats som kan tänka sig att vara med i en broshyr... Spännande!
 
En trevlig parantes är att han även tyckte att en av mina bilder från spåren i Saltsjäbaden var så fin att han ville köpa den själv och göra en tavla av den :-D 
 
Lite mer beröm fick jag från Enskede Fotoklubb som mailade mig idag och frågade om jag kunde tänka mig att visa lite fler bilder vid nästa klubbmöte och berätta lite om hur jag tänker om komponering och bildspråk samt lite om hur jag jobbar. Jag visade fem väl utvalda bilder från min sommar vid senaste mötet och de fick tydligen lite mersmak :-) kul kul kul!!!
 
Jag är ledsen om bloggen blir lite nerprioriterad i allt... Men det är lite svårt också när många bilder jag gärna vill visa fortfarande är lite "hemliga"... och jag ju inte haft tid att ta itu med Irlandsbilderna än! Det kommer!
 
Nu är det dock dags att ta helg tror jag. Äta lite kräftor på landet. Minihelg. På söndag är det jobb igen. Pressbilder i studion, bilder på en bloggare och familjeporträtt :-) Mysigt!
 
Trevlig helg önskar jag er!
 
Kommentarer
Anette

Det är så roligt att läsa om att du trivs med livet! Jag står ut med att du inte hinner med bloggen jämt ;-) Ha nu en mysig kräftskiva och sköt om dig! Kram!

Svar: :-) Tack Anette! Skönt att höra! Kraaaam!
Helena Petersson

2012-09-14 - 20:18:47 / URL: http://anjson.wordpress.com
Sara Björk

Härligt att läsa att det går så bra :) Blir glad när du bloggar, hur ofta/lite det än blir =)

Svar: Tack Sara - vad go du är! :-D
Helena Petersson

2012-09-15 - 07:03:09 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar