skönsöndag

före...        och efter
 
 
Bjuder på lite före-och-efterbilder från redigeringen av senaste kärleksfotograferingen :-) ÄLSKAR att fota i motljus!!! Har haft sån grym tur vid alla sommarens kärleksfotograferingar! 
 
Som ni ser gillar jag att ljusa upp och öka värmen i mina bilder. Har även dragit lite i mättnad, svärta, kontrast och skärpa. När det gäller bildkompositionen följer jag tredjedelsregeln rätt ordentligt oftast... dock finns det undantag - som den understa - där jag lät stammarna i utkanten välja inramningen av paret. I såna fall går jag mest på känsla... vem vill hålla sig till reglerna jämt?? :-)
 
Idag har varit en skön blandning av avslappning och jobb. Jag vaknade tidigt men drog ut på morgonen genom att förflytta mig från sängen till vardagsrummet med täcke och kudde och sedan ligga där och titta på film fram tills lunch... Då blev det hemmagjord pizza och carcasonne med Erik vid köksbordet.
 
Det är vad jag kallar en riktigt mysig förmiddag :-)
 
 
 
Kommentarer
Matilda Holmqvist

ÅH så härliga bilder!! Hoppas vi får se dem högupplösta senare. Motljus är verkligen fantastiskt! Synd att vi inte lyckades få det på er fotografering.. Men solen ville inte vara på vår sida just då antar jag ;)

Svar: Tack så mycket! Och jag håller med, motljus är svårslaget och nog hade jag önskat att vi också fick det, men det blev ju så fint ändå så jag saknade det inte! :-)
Helena Petersson

2013-08-19 - 17:43:45 / URL: http://myphoto.blogg.se/
Jessica

Åh vad roligt att se ett par bilder! Vad fint det blev med ljuset! Är sååå spänd på att få se resten, längtar!! Kram

Svar: :-) Blev jäääättemånga fina på er! Blir roligt att visa er! Grymt nöjd! Och vilket ställe! Dit kommer jag att återvända, helt klart! Kram!
Helena Petersson

2013-08-19 - 21:41:27 / URL: http://wishuponastar.webblogg.se/
Sara Björk

Åh så vackert!!

Svar: Tack tack :-)
Helena Petersson

2013-08-21 - 17:49:39 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar