snart får jag simma i min favoritpool!

 
 
 
Igår fick jag ett ljuvligt besked! Jag har fått beviljat rehabilitering på Vintersol igen! Har ju varit där som patient många gånger både innan och efter jag flyttade till Teneriffa (och jobbade där istället!) men jag blir alltid lika glad och lättad varje gång jag får ett "ja" i svarsbrevet. Jag är helt övertygad om att det stället har haft en stor del i hur bra jag faktiskt är idag trots mina trettiotre år som barnreumatiker (fick diagnosen när jag var två). Det är guld värt att få komma till det klimatet och få ägna sig endast åt träning och hälsa i en hel månad
 
Jag lär komma hem som en ny människa. Det har jag alltid gjort :-) Och just idag känns det lite extra härligt eftersom jag sedan några dagar tillbaka haft ett skov och således har lite mer ont än vanligt. Jag känner mig ibland som om jag har en äldre människas kropp, och det är väl lite så det är också. 
 
Men det är som så ofta: inget ont som inte för något gott med sig! Det är riktigt lyxigt att få en betald träningsresa bara sådär (man behöver inte ens ta ut semesterdagar utan det blir en slags rehab-sjukskrivning) precis när det börjar bli riktigt kallt här! Och jag får återse goda vänner och simma i den där havspoolen!!!
 
DET är faktiskt något jag längtar mest efter! Hela grejen. Cykla dit, simma med solen gassandes ovanför mig och havsvågorna som skvalpar och sedan lägga sig i sanden och torkas av solstrålarna :-) Lyllo mig!
 
Kommentarer
Sara Björk

Åh va härligt, det förtjänar du!

Svar: Tack ska du ha! :-D
Helena Petersson

2013-08-02 - 16:44:51 / URL: http://saaraaaa.blogg.se
Cecilia

Åh så underbart! Glad jag blir för din skull. Har funderat på att söka igen ibland men har tyckt att jag är "för frisk" men man skulle nog testa igen för det skulle utan tvekan vara helt underbart och behövligt. :) Jag fick ju godkänt när jag sökte för två år sedan men var tvungen att tacka nej då jag började ett nytt jobb samma dag som jag skulle åkt och jag fick inte byta datum enligt landstinget. Dålig tajming... :(

Svar: Jag har brukat få beviljat varannat år så det är klart värt att söka. Men det gäller ju att man har ett bra intyg från läkaren och att han inte tycker att man är för frisk... Jag har rätt mycket skit just nu - artros och inflammationer - och känner verkligen att det skulle vara gudomligt att få ägna mig åt hälsan en månad sådär. Byta datum brukar de inte tycka om att man gör eftersom det måste ske inom 3 månader från att läkarintyget skickades in... så att man är i precis det skick som man var när läkaren skickade det... de är lite kinkiga på det :-) Försök igen!
Helena Petersson

2013-08-05 - 17:14:59 / URL: http://ceciliasdiary.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar