turkosa reflektioner

 
 
 
Den här sommaren gick alldeles för fort.Det är snart september och det är nästan så att man kan känna hur hösten står och knackar på dörren. Fast fortfarande kan man ta en cykeltur till ICA i T-shirt.
 
Idag blev det lite simning igen. Jag har varit dålig på att träna de senaste veckorna. Kom av mig när jag fick den här benhinninflammationen (eller vad det nu är). Men idag blev det av. Och jag hade heeela bassängen alldeles för mig själv. Det var jag och simtag i turkosblått vatten i en halvtimme.
 
Vad tänker folk på när de simmar? Själv brukar jag gå igenom olika typer av marknadsföring eller om det är något jag borde göra för att förbättra hemsidan, eller så planerar jag vad jag ska blogga om :-) Idag tänkte jag på Teneriffa. Jag gick igenom vad jag ska packa. Tänkte igenom hur dagarna förmodligen kommer att se ut, vad jag behöver och vad jag förmodligen kan vara utan. Bestämde mig för att ta med Canon 6D med endast två objektiv: Sigma 35mm samt Canon 135mm. För det lär väl mest bli lite dokumenterande fotografering av vår rehab och motljusbilder med palmer eller sandbilder i soluppgången...
 
Halvtimmen gick snabbt. Jag tänker efteråt att Det Var ju Rätt Härligt att simma. Skönt med vattenljuden och viktlösheten och att sträcka på kroppen. Och att snart vara åter på Teneriffa är också jätteskönt. Lyllo mig!
 
Kommentarer
Anette

Du kan väl packa med mig i din resväska? Jag är inte alls beredd att acceptera att det går mot höst ännu!

Svar: Absolut :-) Välkommen att hoppa ner!
Helena Petersson

2013-08-27 - 08:17:46
Sara Björk

Jag simmade mycket förra året och i våras innan de stängde vår bassäng för renovering. Jag simmade rätt länge, mellan 60-100 minuter för det mesta, ibland mer. Många tankar blev det, många ggr önskade man sig papper och penna längs poolkanten =)

Svar: Haha, ja det vore något! :-) Sån där vattenfast markeringspenna och plastpapper kanske :-) Oj, du simmger länge du! Jag simmer i b l a n d en timma, men har aldrig haft tålamod att ligga i längre än så... I wish :-) Trist att de stängt bassängen! Så himla typiskt brukar sånt vara, att det ska hända när man äntligen fått in en bra rutin....
Helena Petersson

2013-08-27 - 17:40:26 / URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar