Vila i frid, Carlos

Fotoursprung: http://www.flickr.com/photos/97793635@N05/page1/
 
 
Den 8e augusti förlorade min fotovän Carlos kampen mot cancern. Han är ihågkommen och saknad av många.
 
En fläck som kliade var det första tecknet, men läkaren försäkrade honom om att den var ofarlig. Åtta månader senare besökte Carlos samme läkare igen, då fläcken förändrats samt han fått en knöl. Inte heller dessa utreddes utan det var först en månad efter detta, när knölen blivit hård och Carlos åter besökte läkaren, som det togs prover och cancern upptäcktes. Vid det laget hade cancern hunnit spridas till flera körtlar. 
 
Så himla tragiskt.
 
Carlos blev bara 47 år men hans liv rymde fler äventyr och passion än de flesta människor får uppleva under ett helt liv.
 
Jag träffade på Carlos på ett litet källargym när jag jobbade som arbetsterapeut i Sollentuna. Social och utåtriktad som han var tog det inte lång tid för oss att upptäcka det gemensamma intresset för dans och fotografi. Det blev fotografin som skulle bli våra samtalsämnen under många fikastunder efter det. Det och hans spännande resor! Han besökte världens mest otillgängliga hörn och lärde känna människor och kulturer som växt upp helt isolerade från den civilisation som vi känner till. Hans bilder och möten är unika. Jag uppmuntrade honom att göra en utställning av dem men tiden räckte inte till.
 
 
Besök Carlos flickr-konto och titta på alla hans härliga bilder! De förtjänar att spridas. Klicka på länken under bilden ovan så kommer du dit. Carlos hemsida hittar ni här: http://www.tribalsmiles.sqsp.com/
 
 
Vila i Frid Carlos
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Fan va arg jag blir på såna läkare! Det är få människor som uppsöker läkarvård men när man väl gör det så ska man bli tagen på allvar så att sånt här förhoppningsvis kan stoppas!

Beklagar verkligen!
Förlorade nyligen själv en person och det gör så otroligt ont. Massa kramar!

Svar: Jag vet, det är hemskt! Man blir så A R G när man hör om sånt här. Det är frustrerande och tragiskt och orättvist. Och läskigt att det kan gå så snabbt, jag träffade honom i slutet av april och då skulle han precis påbörja behandling :-(
Tråkigt att höra att du också förlorat någon! Massa kram tebaks!!
Helena Petersson

2013-08-17 - 13:38:14 / URL: http://dixiwonderland.com/
Anette

Så sorgligt! Man hör alldeles för ofta om människor som inte blivit tagna på allvar och undersökta ordentligt förrän det är för sent. Det är skrämmande!

Svar: Ja, så är det ju tyvärr :-( Denna läkare gick tydligen i pension efter detta... skrevs en artikel om Carlos fall och kliniken anmäldes för felbehandling (lex maria antar jag..). Så tragiskt när det händer.
Helena Petersson

2013-08-17 - 13:41:12
Anette

Har varit inne och sett alla hans fantastiska personporträtt. Det skulle verkligen göras en utställning av hans bilder till hans minne!

Svar: Ja det hoppas jag innerligt att det blir. Det som jag vet kan vara på gång är en bok! Jag håller med dig, han har verkligen tagit några helt fantastiska personporträtt! Skulle kunna göras tavlor av hans bilder också.
Helena Petersson

2013-08-19 - 08:07:31
Sara Björk

Fy vad tråkigt! Jag känner själv att jag aldrig blivit tagen på allvar med mina leverfläckar, lever konstant med en liten gnagande rädsla för när de ändras. Men man känner sig maktlös mot läkare. :( Stor kram!!

Svar: Be om en second opinion! Det är aldrig fel, tror jag! Storkramen
Helena Petersson

2013-08-21 - 17:41:44 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar