den bästa medicinen

 
 
 
Om jag får vara helt ärlig med er så är läget just nu rätt rejält skruttigt. Jag har riktigt svårt att gå. Det har varit så ett tag nu och det påverkar inte mitt humör särskilt mycket faktiskt, men det påverkar min vardag. Det är tungt att utföra de där vanliga aktiviteterna som man i vanliga fall inte ägnar så mycket tanke. Det är jobbigt att jobba och när jag jobbat klart är det inte mycket mer jag orkar på min dag. Saker såsom tvätt, städning, småplock, handling och diverse uträttande av ärenden skjuts upp in i det sista och görs med möda (eller hjälp från mamma eller Erik!).
 
 
Idag är det fredag och jag slets mellan begäret efter fredagsmys (chips och dip för att vara exakt!) och de där extra stegen som jag visste att det skulle innebära. Man måste gå typ femtio meter från bilen, gå genom butiken, stå i kö och sedan gå tillbaka till bilen... Ett alldeles för krävande projekt, beslöt jag mig för. Lite trist fredagskväll bara, Erik skulle bort ikväll och jag hade tänkt titta på film heeeela kvällen (och kanske redigera lite bilder...).
 
Så kom jag på att vi har en välutrustad Q8 i närheten!!! Vilken LYCKA! Då kunde jag parkera precis vid ingången (fast man nog egentligen inte får det) och köpa mina nödvändigheter :-) nära till grejerna, ingen kö och nära till bilen - yey! Då blir man glad! Vilken underbar start på helgen!
Man kanske undrar hur jag orkar fota heldagsbröllop och sånt? Självklart tar det på krafterna och jag är rätt däckad dagen efter (eller tre dagar efteråt) - men foto har jag märkt är den absolut bästa smärtstillningen! Jag glömmer helt bort att ha ont! Ok, ett konstant knaprande av voltaren och alvedon behövs såklart också, men det känns aldrig för jobbigt för att fota.
 
Jag hoppas innerligt att det alltid kommer att vara så. Trevlig helg!
Kommentarer
Anette

Sköt om dig gumman!! Ha en lugn helg nu!

Svar: Tack ska du ha! Hoppas du har en fin vinter däruppe! Hoppas att jag tar mig för att åka och hälsa på snart... Kram!
Helena Petersson

2013-12-06 - 17:41:33
Pappa Stig

OK, hav tröst. Årets Nobelpristagare har löst gåtan för många autoimmuna, gäller att hitta det som bromsar en överaktivitet mot de flesta sjukdomar, man tror det går att finna fler mycket snart. Dags snart för ett genombrott på din med alltså :)

Svar: Hihi, ok pappa :-) Då finns det hopp alltså! Fast mina slitna leder är nog en stor utmaning att fixa... Kram på dig!
Helena Petersson

2013-12-07 - 00:32:59
Lena

Låter rätt jobbigt, men du har en beundransvärd kämpaglöd. Härligt att du kan ha gott humör trots allt! Fortsätt så och ta hand om dig :-)

Svar: Tack ska du ha! Har man inte så mycket val så försöker man nog oftast göra det bästa av situationen. Fokusera på det man KAN istället för det man inte kan. Ta hand om dig du med! Ha en fin jul! Kram kram!
Helena Petersson

2013-12-07 - 10:27:51
Anonym

Ha en toppenhelg nu och njut av vårt vackra snöfall
Hälsa Erik.
Varma julkramar från Djurö

Svar: Tack ska du ha! Tycker det är underbart när det snöar! Även om jag är glad så länge det inte stannar kvar, haha :-D KRAMAR!
Helena Petersson

2013-12-07 - 11:39:32
Sara Björk

Stor kram!!

Svar: Stor kram tebaks!!! Sorry att det blir lite skralt med inlägg denna vinter...
Helena Petersson

2013-12-08 - 16:30:27 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar