ord som lyfter dig

 
 
Igår fick jag en alldeles underbar kommentar på "Minnen i en ask"-inlägget. Jag satt och åt förmiddagsfika med mina rehabkollegor när den kom och hela jag blev glad :-) Underskatta aldrig vikten av orden! 
 
"Så duktig är du, tvivla aldrig på dig själv. Du kommer bli stor en dag med din talang. Jag kommer alltid att anlita dig i framtiden. Jag har anlitat Helena två gånger och varit hur nöjd som helst. Hon är mjuk i sitt sätt och tar sig både tiden och har en otrolig fantasi. Grym fotograf helt enkelt. Jag finns alltid där för dig Helena om du behöver ha en kass modell att öva på även den lille får du naturligtvis använda dig av också. Jag blev jätte glad när jag såg att två av mina personliga favoriter fanns med i detta inlägg. Kram på dig."
 
Ni förstår - jag blev ett enda stort leende hela jag :-) Som fotograf är det jättekul att höra hur man uppfattas av dem som är framför kameran! Och som Helena är såna där kommentarer en otrolig boost som verkligen verkligen behövs då och då! Det handlar ju inte bara om att ta vackra bilder - att skapa bilder är i porträttbranshen oftast ett samarbete mellan den bakom och den framför kameran och det bygger på god personkemi. Det är ofta därför folk anlitar en (för att de tror att man är en trevlig person) Det är härligt att höra att jag faktiskt är bra på den biten också! Så Tack för de orden Linda! (och jag hoppas att du har rätt - skulle gärna bli stor en dag! Du är förresten en alldeles utmärkt modell! Hör nog av mig framöver ska du se... Kram!)
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Kan tyvärr inte uttrycka mig så mycket om hur du är som person men dina fotan är så vackra! Tycker verkligen du ska sälja vissa av dina bilder (kanske du redan gör? Ifall du redan gör det, ta upp det mer på bloggen!). Jag hade helt klart köpt en del :D

Svar: Du är för go! :-) Tack söta du! Jag uppskattar verkligen dina ord! Hoppas vi får träffas någon dag också! :-) Det vore trevligt! Det har hänt att jag sålt någon bild här och där (både fotograferad och målad sådan) men det är inget som händer ofta! Jag är inte så insatt i vad folk skulle vilja ha på sina väggar... Det är mest naturbilder som folk frågat efter hittills. Ge mig gärna andra förslag!
Helena Petersson

2013-02-12 - 20:35:30 / URL: http://dixiwonderland.com/
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Jag hade velat köpa naturbilder, är kanske inte så vanligt att man har bilder på främmande personer hemma ;D Sen älskar ju jag naturbilder så kanske därför. Tycker att detta är något du borde fundera på :D

Svar: Tack Dixi, jag ska verkligen tänka på detta! Tack för den idén! :-)
Helena Petersson

2013-02-12 - 21:19:27 / URL: http://dixiwonderland.com/
Stina

Det är klart att du är bra Helena! Säger det allt för sällan! Du får alla att slappna av med din oerhörda värme, t.o. m min man:) Kram

Svar: Tack söta du! :-) Kraaaaam!
Helena Petersson

2013-02-12 - 21:31:06
Sabinas foto

Vad härligt att få sådana fina ord! Eftersom jag hittat dig ganska nyligen, och då inte grävt mig bakåt blev jag väldigt nyfiken när du skrev rehabkolleger. Jag började genast mina efterforskningar och hittade ett inlägg där du skrev att du var arbetsterapeut. Det gjorde mig glad. För även om jag i mitt landsting tillhör primärvården (är logoped) så är det med rehabgänget jag känner mig hemma. =)

Svar: Kul! Då skulle vi kunna varit kollegor :-)
Helena Petersson

2013-02-13 - 20:51:07 / URL: http://sabinasfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar