min proffsiga fotoassistent

Foto av Erik Berzelius
 
 
Den här fina bilden fångade Erik när vi var ute med de rosa ballongerna för en dryg vecka sedan! Jag tycker att den är helt suverän! Jag känner mig så stolt över min fina Erik :-)
 
Idag var en rätt bra dag. Lagomt mycket att göra på jobbet. Energi över att ta en liten tur till gymmet efteråt. Hann sitta några timmar vid köksbordet och pyssla med min inspirationsfotobok. Fick ett mail från Ingrid på Allas om att en av bilderna jag tog för dem ska tryckas på ett helt uppslag och de ville således ha bilden i större format - yey! Fixade bilden. Tog en cykeltur i solen för att äta glass med Erik, Hanna och Johan. Simmade fyrtiofem minuter och njöt av att ha en hel länga för mig själv.
 
Och när jag kom hem satte jag på min spotify-salsa-lista och diggade järnet i några låtar. Gjorde olika varianter på grundstegen, blandade in lite rumba, samba och son, lite axelskak och axelrull här och där, markerade skillnaderna i musiken och snurrade runt med mig själv där i vardagsrummet. 
 
Salsatakterna sitter i ryggraden. Den är som "hemma" för mig. Jag känner mig sydamerikansk när jag dansar, haha. Som en liten "latina" ...Stolt och sexig och kaxig :-) Det är roligt att få känna sig så ibland! 
 
Vill ni förresten se fler bilder som Erik tog?
Dåså, då fyller jag blogginlägget med hans bilder :-) (han har sagt ok till det!)
 
 
 
alla foton i detta inlägg är tagna av min stiliga fästman och fotoassistent Erik Berzelius!
 
 
Kommentarer
Stina

Underbara bilder! Men så har ju Erik en underbar lärare också! Kram

Svar: Haha :-) Ja, lite av äran får jag ta åt mig!
Helena Petersson

2013-05-21 - 07:09:14
Anette

Jag tror du får akta dig för den assistenten :-). Han kan snabbt bli din värsta konkurrent...

Svar: Hehe, mm... när han blir lika fotonördig framför datorn som jag är då vet jag att det är dags att börja oroa sig...
Helena Petersson

2013-05-21 - 07:16:00
Anna

Bortsett från heffaklumpen i bild här och var så är många mina favoriter också... ;)

Svar: Haha :-D
Helena Petersson

2013-05-21 - 20:01:43
Erik

Alltså, det är ju lättare att ta bra bilder när modellerna modellar för en annan fotograf. Jag "snyltar" ju mest på Helenas tid och får då lättare avslappnade bilder och bilder från andra vinklar )
Jag är verkligen inte avundsjuk på Helena som måste inspirera och hålla modellernas uppmärksamhet. Det är ju det svåra. Jag "bara" fotar utan press :P

Svar: Sötis! :-)
Helena Petersson

2013-05-21 - 20:26:53
Anette

Har han bara fina sidor din pöjk? :-D. Jag gläds åt att ni har varandra ska ni veta! Ha det så himla kul i helgen och kom hem med en massa fina foton!!! Krama om dem alla ordentligt från mig. Jag hade så gärna varit med och fått träffa dem!

Svar: JA-A! Han har bara massor av fina, underbara sidor min älskling :-) Vi är förfärligt lyckliga ihop faktiskt!
Jag ska hälsa alla från dig! Synd att inte du är med, det hade varit mysigt att ses! Du kommer att få träffa alla på vårt bröllop nästa sommar; då får du ta med dig pojkarna och pallra dig nedåt landet! :-) Kramis
Helena Petersson

2013-05-22 - 07:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar