nu och då

 
 
 
Idag har jag varit här två veckor och jag känner mig starkare, smidigare och snyggare haha :-) Jag kan utan problem stå i plankan en hel minut, jag tycker att inflammationerna i fotlederna gått ned något och jag upplever att jag har mindre stelhet och smärta än när jag kom. Jag tycker också att håret och naglarna blivit starkare! Jag tappar inte lika mycket hår nu och jag njuter av mina gammelrosafärgade naglar som är långa och fina! 
 
Jag minns när jag var här på Vintersol för dryga två år sedan - då hade jag med mig rullstolen och kunde inte vara med på lika många grupper samt gick med inflammation i ena knät hela vistelsen. Jag tog fortfarande kortison i tablettform vilket gjorde dels att kroppen samlade på sig vatten och dels att blodkärl väldigt lätt gick sönder. Så jag hade alltid blåmärken eller något blodsprängt öga. Tala om att jag kände mig skruttig då!
 
Det känns sjukt bra att jag är så pass mycket bättre nu! Jag njuter av varje sekund här! Dofterna, ljudet av vågorna, de ljumma kvällarna, den vackra morgonsolen, den härliga strandpromenaden, sanden, språket... och så njuter jag av den trevliga gruppen som är här på Vintersol och tränar nu! Det finns många härliga människor att lära känna lite bättre :-)
 
Hörs igen om någon dag eller så! Det ska snöa i Stockholm har jag hört... Jag har det bra jag! 
Kommentarer
Anette

Har just sett på FB att det snöar uppe i Skellefteå och däromkring. Här är 5 minusgrader men ingen snö (än så länge). Jag ska åka och besikta bilen idag och har inte vinterdäck ännu. Kan bli spännande.... Njut av värmen!

Svar: Usch då... Men vart håller du till just nu då, om du inte är i Skellefteå? Hoppas det gick bra med besiktningen ändå!! Måste byta när jag kommer hem...
Njuter järnet av värmen och havet och sanden och de härligt ljumma kvällarna... Sex dagar till har jag att njuta! Sen får jag hem och njuta av att återse Eriken :-) Inte helt fel de heller!
Helena Petersson

2013-10-17 - 08:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar