i pojken med spring i fanns en fotograf

 
 
 
Det härliga med familje- och barnfotograferingar är att man aldrig vet hur de kommer att bli! Det är alltid spännande! I lördags hade jag en familjefotografering i studion och deras femåriga son hade så mycket spring i benen! Han for från ena rummet till det andra och det var inte svårt att förstå varför familjen inte hade så många bilder på dem allihop samtidigt...
 
Så snart vi gick till studion ville han dock gärna prova min kamera. Tydligen hade hans extrapappa ett stort fotointresse och det hade nog smittat av sig på Ervin! Jag lovade honom att han skulle få göra det när vi var klara med fotograferingen :-)
 
Även om han var ett energiknippe så måste jag säga att han var väldigt samarbetsvillig framför kameran! Han satte sig snällt som jag föreslog, var snäll mot lillasyster (som var ett halvår och inte riktigt kunde sitta själv ännu) och han var glad genom hela sessionen. Imponerande för en femåring, helt klart! Jag blev ännu mer imponerad när han fick låna min kamera...
 
Jag bad honom sitta på pallen och hängde kameran runt han hals med fokuspunkten i mitten så som jag tänkte det var enklast. Han började genast regissera sina föräldrar "Pussas!" och "Se så där kära ut som ni är!"
 
Efter några bilder fick jag flytta upp fokuspunkten eftersom han ville kunna få med mer av deras kroppar (han hade alltså full koll på att den där röda pricken (fokuspunkten) ska vara i ansiktena)...
 
Jag var tvungen att springa iväg och ta en bild. Det skulle förvåna mig om han växte upp utan att bli fotograf på något sätt. Inte en enda gång kände jag någon oro för att min superdyra fullformatskamera satt i händerna på en energisk femåring, nej jag kände mig helt trygg hela tiden! Det är helt klart första gången det händer :-)
 
Bilden han tog blev också jättebra! Eller vad säger ni? (har dock beskurit den och gjort en basredigering). 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Anette

Han blir en perfekt assisten till dig när det är dax för honom att söka sommarjobb :-)

Svar: Ja men precis vad jag tänkte! :-)
Helena Petersson

2014-02-25 - 08:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar